Vilket slit för vackra stövlar!

Igår var det dags. Jag skulle köpa nya stövlar. Halv fyra skulle vi sätta oss i bilen för färd mot Ikanohuset. Det gjorde vi inte. Vi blev skitsena. Det berodde på ett antal halmbalar. Hur och varför ska jag förklara en annan gång. När man är skitsen är det bra att ha diesel i bilen. Det hade vi inte. Så vi stannade på en mack. Dieselpumpen var upptagen. Av en traktor. Som liksom tankade en dl i taget, för att sen vänta lite... 
"KAN INTE HAN TANKA HEMMA SOM ALLA ANDRA BÖNDER!!!" skrek jag. Lite pinsamt, så vi drog.
Men enligt färddatorn kunde vi ta oss till Ikanohuset och ändå har tre kilometer till godo, så det gjorde vi. Egentligen skulle det ha inhandlats även en hel del annat, men det fanns det ingen tid till. Snabbt rusade vi in på Scorett, drömstövlarna fanns, provade dessa i stl 38 snabbt och betalade så fort den lilla expiditen behagade röra sig.
Dax att tanka. Det fanns en mack nära, vilken tur. Vi fick också vinka till den trevliga bilförsäljaren som sålde bilen till oss. Så kul att han kände igen oss, vi måste vara viktiga kunder. Jag var så nöjd. Typ vipkund på bilfirma och nya snygga stövlar. Jag tittade njutningsfullt på kartongen där min stövlar i stl.. vänta lite nu, VAD F-N, i stl 37!!!!!!!
Jag vet helt säkert att jag provade en 38. Bonden var vittne. Tänk så bra att de skriver ut telefonnummret på kvittona nu för tiden.
Så kl17.01 ringer jag till Scorett och säger med bestämd stämma att hon gett mig fel storlek, att jag är påväg från Linköping med att jag vänder (att jag är på macken 500 m bort behöver ju inte hon veta). -Du får vara kvar!!!
-Jjjjo,memen ddet ska jag ordrdna, stammar hon.
Vi väntar en liten stund för att "köra tillbaka" och går sen in. Hon har plockat ihop en ny kartong med stövlar i stl 38. Hon ber inte om ursäkt. Jag planerar att säga något dräpande ironiskt.
 Och då säger hon. -Jag drog av på priset.
Jag får 200 spänn i näven. Så hon var förlåten.

Håll med om att de är värda ett hårt jobb!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Skitsnygga!!:)



Jag skrev tenta igår (30p och på en LÖRDAG!) och har inte unnat mig nåt än. Undrar vad jag "behöver" den här gången....

2009-08-30 @ 16:21:58
Postat av: fröken Elin

Klart att du ska unna dig något. Och OM, fast så blir det ju inte, kan du alltid trösta dig med något. Jag var så nöjd att jag fick 200 spänn tillbaka. För då har jag ju pengar att köpa något annat för!! ;-)

2009-08-30 @ 16:41:58
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: fru furman

ÅÅÅ, fina, och rabatt också, då sitter de extra skönt på lilla fossingen! :-)

2009-08-31 @ 08:43:17
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Eva

Mycket vackra stövlar! Blev det ingen handväska? Nej, just det, du kanske redan har en....

2009-08-31 @ 16:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0