Det är lag på det!

Snö. Jag gillar snö. Jag gillar när det är kallt och jag kan mysa i min fårskinnspäls.

Men man kan ju undra över folk!
Jag hade kunnat meja ner en cyklist idag. En cyklist som körde om mig.
Nu tror ni förstås att den där fröken Elin, hon kan inte köra bil när det är snö.
Men se, det kan hon visst!!

Problemet var en blöjraggare i en 740. Med sommardäck. Som blev stående. Bakom stod jag. Kom ingenstans. Men det gjorde cyklisten. I full fart.
Min besatthet av att alltid kolla "döda vinkeln" räddade mig (och cyklisten) (men hade han inte haft reflexväst så hade jag kört över honom, så vad ni än gör, han reflexväst!).

Men varför sommardäck? MAN SKA JU HA VINTERDÄCK!!!!
Undra om man kan jobba som "vinterdäckskontrollerande polisvikarie"?
Jag jobbar gratis, jag lovar!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag ska villigt erkänna att jag har fortfarande sommardäckena på men jag är ju inte ute o kör för tillfället ändå:) Bilen står hemma fint parkerad..

2009-12-15 @ 22:43:21
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Ja det är perfekt! Se till att få riktigt bra betalt bara. Tur att du kollade döda vinklen. Jag smällde upp dörren på en cyklist nyss.



Du... hånglar din bonde oxå med kepsen på ;-)? Sitter och tittar på Bonde söker fru. Antar att Roger och c/o dock inte representerar alla Sveriges bönder.



Kram

2009-12-16 @ 20:30:39
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: fröken Elin

Tina: Du ska vara rädd om dig. Se till att få på vinterdäcken! Och att någon hjälper dig med det!



Rosa: Ska det hånglas i traktorn så är kepsen på. Men om det ska hånglas här hemma får han ta av den. Helst ska även håret göras i ordning, annars blir det inte mycket att hämta. ;-)

2009-12-16 @ 20:53:06
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Bonden:

MMMMMMM !!!!

Ikväll ska jag nog göra i ordning håret:)

2009-12-17 @ 09:29:03
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Hahaha! Du är en härlig bonde du!

2009-12-17 @ 21:35:34
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: Bonden:

Trött ikväll orkade inte göra iordning håret.

2009-12-17 @ 22:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0