En "kritiker" har talat...

...och gjort bort sig! För det är precis vad Katarina Ljungholm har gjort.
Minns ni att jag nämnde att treorna i kommunen tillsammans med Dans- och musikskolan genomfört en musikal? Detta är en av höjdpunkterna under det tredje skolåret. Klasserna bildar den stora kören, medan elever från Dans- och musikskolan framför dramat, dansen och musiken. Eleverna är mycket stolta, särskilt de som tilldelats olika roller.
Katarina Ljungholm, journalist på den mycket lokala Östgötatidningen, skriver så här:

När man ser "Flugturen" känns det tydligt vad Dahlstrand menar. Orkestern spelar utmärkt, dansen är fin men den dramatiska putsen saknas.

Den dramatiska putsen saknas? Det är barn i 9-10-årsåldern vi talar om, det är inte scenskolan. Barn som under en hel hösttermin kämpat med texter och melodier, som under framträdandet anstränger sig till det yttersta eftersom de vill göra den bästa musikal någonsin. För i publiken sitter mamma och pappa, syskon och kompisar. Det är från dem och alla andra man söker beröm och positiva ord.
Detta behöver inte bedömmas av någon som utnämnt sig till "kulturkritiker" och ger, ja vad är det som får barn att växa, negativ kritik?
Nej just det, barn växer av beröm!




Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh nu blev jag också arg!!!! Snacka om en kärring som tar sej själv på lite för stort allvar!!!



Hoppas att barnen slipper se den kommentaren och istället kan njuta av allt beröm som de fått från de andra teaterbesökarna.

2009-11-19 @ 01:15:27
Postat av: furman

Hon suger fett, som barnen själva skulle säga. Jag säger nåt annat men bara till dina öron. And its not words of an angel om en säjer så rö'! Tänker på dej när jag kikar på väskor om några timmar....

2009-11-19 @ 02:36:53
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

VAR BOR HON??? VILKEN YNKLIG MÄNNISKA!!!

2009-11-19 @ 10:53:48
Postat av: Rebecka

Är det sant?

Mycket märkligt och otroligt korkat!

2009-11-19 @ 16:36:18
Postat av: Åse

Är så ledsen att vi missade konserten. Det är nackdel när man inte har barn i skolåldern så kan informationen ibland komma lite sent... Men vad jag hört så var den enormt bra. Kan du inte försöka påverka så att det blir fler föreställningar och "utsocknes" kan gå. Intäckterna kanske ensamblen kan göra någon roligt resa för...

2009-11-20 @ 17:37:10
URL: http://blogg.sjalsverkstan.se/#home
Postat av: Åse

Man kan tro att jag intagit tre flaskor vin som jag stavar.... intäkter ska det vara och göra någon rolig resa heter det väl ändå... nu blev jag osäker på ensamblen, ensambeln också... usch det ska vara attan också att skriva på frökens blogg :)

2009-11-20 @ 17:39:35
URL: http://blogg.sjalsverkstan.se/#home
Postat av: fröken Elin

Åse: Det är ingen fara, jag har lämnat rödpennan i skolan. Nej, just det, jag har ju ingen. Jag rättar med glitterpennor.

I år blir det tyvärr ingen mer föreställning, men håll utkik nästa år. Fråga mig!

2009-11-20 @ 18:17:22
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0