Jag latbloggar!

Detta har jag gjort en gång förut. Då blev det fel. Nu är det rätt. Fast det är ett lat-inlägg. Egentligen skulle jag blogga om att jag snart åker till Stockholm igen. Tydligen vill alla andra också dit i december, så det tog mig mer än en timme att hitta ett hotell. Eller det som jag har bokat hittade jag efter 5 minuter, men jag ville hitta ett billigare. Det gjorde jag inte. Inte lika snyggt.

Men här har ni lite skitviktigt vetande om fröken Elin!

1. Hur gammal är du om fem år? 32, absolut inte mer!
2. Vem var den senaste du träffade? Mamma, pappa, Bondens släkt
3. Hur lång är du? 165 cm
4. Vilken var den senaste film du såg? Så som i himmelen
5. Vem ringde du senast? mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Just nu är mobilen urladdad, men jag gissar att det var ett sms till Sara, som handlade om vad jag gjorde och vad mina katter heter.
7. Vad är dagens planer? Mat och sova
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta, med varandra
10. När såg du senast din mamma? idag
11. Vilken ögonfärg har du? blå
12. När vaknade du idag? Klockan 10
13. Har du någon gång hittat en katt? Varje dag, i tvättkorgen, under överkastet, på verandan…
14. Vilken är din favoritplats? I min ”madickengunga”, nere vid ån en sommarkväll
15. Vilken plats föredrar du minst? gynekologstolen
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag vill vara kvar här.
17. Vad skrämde dig som barn? Christer Pettersson och Saddam Hussein
18. Vem fick dig att skratta senast? Olivia
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, helt klart!
20. Har du stationär eller bärbar dator? stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Kläder!
22. Hur många kuddar har du i sängen? Fem, två till prydnad och tre att sova på, fast jag använder en, Bonden en och den tredje vet jag inte varför vi har.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Jag förstod inte riktigt frågan
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Sommar: barfota, Vinter: Ulltofflor.
25. Är du social? Det beror på når och med vem.
26. Vilken är din favoritglass?  Jag, som inte gillade glass, är nu frälst i Ben & Jerry!
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en väska, renovera övervåningen och bygga relax i källaren. Och resa. Jag behöver 2 miljoner!
28. Tycker du om kinamat? För det mesta, men indiskt är bättre.
29. Tycker du om kaffe? Ja
30. Vad dricker du till frukost? Äter sällan frukost.
31. Sover du på någon särskild sida?  Vänster, höger, rygg, mage och ibland upp och ner.
32. Kan du spela poker? Nej! Jag har en gång sagt att jag hade triss i knektar och par i damer. Vaddå kåk?
33. Tycker du om att mysa? Ärligt: helst själv!
34. Är du en beroendemänniska? Handväskor, Felix ketchup, barilla farfalle, mjölk, rödvin….
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja! Dessutom delar jag dag med Paris Hilton och Michel Jordan. Vi brukar spela basket ihop och sen går vi ut med Tinkerbell.
36. Vill du ha barn? Ja!
37. Kan du några andra språk än svenska? Ja
38. Har du någonsin åkt ambulans? nej
39. Föredrar du havet eller en pool? sjö
40. Vad spenderar du helst pengar på? Hmmmm, handväskor??
41. Äger du dyra smycken? Vad är dyrt?
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En clementin
43. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner bara tråkiga människor, nej jag skoja! Jag säger Fru Furman.
44. Välj ett ärr på din kropp? Jaaa! En gång fastnade jag i en skarv på min loftsäng, jag var 5 år, mina kompisar och jag hoppade ner på en madrass. Mitt skinn sprack upp, det gjorde skitont!
45. Vad har du för ringsignal? Vet inte, med den biiipar mycket.
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, bl a en för mig uppsydd klänning i ljusblått med tillhörande handväska. Det är alltså mammas fel att jag är en väskgalning.
47. Flirtar du mycket? Nej, jag är ganska otrevlig.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? I tvättstugan.
49. Kan du byta olja på bilen? Nej, jag tänker inte lära mig det heller.
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag är inte orutinerad.
51. Vilken var den senaste bok du läste? ”En liten hattaffär på hörnet”
52. Läser du dagstidningen? På nätet.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, bara månadsmagasin.
54. Dansar du i bilen? Nej, men jag sjunger.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix fm
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vilket julgodis jag ska göra till jul
57. När var du i kyrkan senast? Förra helgen, på tv-inspelning i Heda.
58. Vad ska du göra nu? Äta?


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Tack!

Tack vare den här listan hade jag nåt roligare än inkomstbeskattning att ägna mig åt typ fem minuter :)

2009-11-15 @ 22:52:08
URL: http://emth.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej:)



Jag ska försöka fördriva lite tid så jag snokar din lista:) Den hjälper mej nog en liten stund iallafall..



2009-11-16 @ 06:09:58
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Jag minns hur det blödde när skinnet sprack...:(

2009-11-16 @ 21:29:42
Postat av: fröken Elin

Syster: Det minns inte jag, jag minns bara att det gjorde jätteont! :-S

2009-11-16 @ 22:28:02
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0