När ilskan gått över..

Bara för att jag var så arg i förra inlägget måste jag skriva något banalt utan allvarlig ton.
Jag köpte Maoamkolor på Ica idag. De är väldigt välinpackade.
När jag sen satt i bilen skulle jag ge en kola till Bonden som körde.
Först öppna den stora ytterförpackningen, sen öppna den mindre förpackning med kolor i citronsmak, som i sin tur innehåller fem citronkolor, alla med papper runt sig.
Jag ger Bonden en kola. Han stoppar den i munnen, tuggar och säger:
Men vad är det här för nåt?! (på öschöttska, tänk er).
Han hade inte tagit bort pappret på kolan. Mums.

Vad är det man brukar säga?

Att.........är som att äta kola med papper på.

Eller jag säger så. Numera.

Frågan är om jag har alla hästar i kanoten.


Kommentarer
Postat av: Gustaf

Åh, min favvisar. De eller Mamba (ja, KOLORNA.) Men lika dumt förpackade. När jag var liten brukade jag ha en terapistund och sitta och packa upp åtminstone 2-3 paket av de 4-5 i "staven" så man kunde njuta utan å få abstinens inför nästa.

Miljöbovar. Men goooda.

Utan papper på då, hälsa Bonnen det ;-)

2009-11-18 @ 23:01:34
Postat av: Helena m. 4

Du vet att hästar kan simma va' ? ... så de behöver ingen kanot ;-)

2009-11-18 @ 23:07:19
Postat av: eva

Jag säger som Leif GW Persson, jag tror du är den vassaste kniven i lådan, alltså tror jag oxå att du har alla hästar kvar i kanoten.

Skönt att läsa att du oxå var arg, även om du lyckades skriva ett något mer konstruktivt inlägg än vad jag gjorde, jag valde faktiskt att ta bort mitt, hahaha...

Jag måste bara säga att jag förstår att du är arg, hon den där kritikern måste ha hål i staketet, hissen kan inte gå ända upp, det är oordning i bestickslådan, och hon är definitivt inte den vassaste kniven...på riktigt önskar jag att nån skrev ett motinlägg till hennes idiotiska recension.

kram o korv.

2009-11-19 @ 08:15:13
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: Bonden:

OBS!! DET VAR MÖRKT I BILEN!!!!!!!



Inte alla dubb i vinterdäcken.



Hamstern är död men hjulen snurrar.

2009-11-19 @ 19:04:23
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0