Beställa det som finns?

Bonden och jag var på McDonalds idag, i driven. Vi hade varit på bonnabesök och åkt vrålåk i form av traktorer, jag återkommer till det.

Åter till driven.
Vi beställer bl a en cheeseburgare och två hamburgare.
"Om ni vill ha maten direkt så finns det två cheese och en hamburgare klara, går det bra?"
"Nej tack, vi vill gärna ha det vi beställde"

Medan vi betalar säger kassatjejen via micken till bilen bakom:
"Om ni vill ha maten direkt så finns det McFeast som är klar, går det bra?"

De ville inte heller ha den färdiga maten, utan faktiskt, tro det eller ej, det som de beställde.

Jag vet att McDonalds inte får ha kvar maten för länge i "väntfacket" och jag vet att det är finanskris, men inte går McDonalds i konken för att de måste slänga en cheeseburgare som de skulle fått 10 kronor för?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0