Big news!

Jag och Bonden gillar att åka bil. Ofta tar vi oss en tur på berget och slätten. Idag var det särskilt vackert med solnedgången över Vättern.
Fast det är inte det som är big news.
Vi åkte förbi ett nyplöjt fält.
Och hjälp så krokigt de hade plöjt. Helkrokigt!
Nu ska Bonden berätta det för en annan bonde, så han kan åka dit och titta.
För man ska plöja rakt. Spikrakt. Det är sånt bönder övar på.

Lite längre fram på vägen mötte vi en bil med en nunna i. Jag tycker fortfarande att nunnor är spännande, för det fanns inte så många av dem i Småland där jag växte upp.

Men så kom jag och tänka på:
Skymmer inte doket sikten åt sidan?
Fast nunnor har väl Gud på sin sida hela tiden, så de kan köra lite crazy.



Ser ni, det är rakt!


Kommentarer
Postat av: Tina

Vet inte om det är för att jag påverkats av livet på schlätten eller om det är min estetfascistiska ådra som talar men jag undrar verkligen var och framförallt VEM .....

2009-10-14 @ 21:52:23
Postat av: furman

...jag tycker det låter som om åkern i fråga ligger mot Vadstenahållet...kan det vara en twinpeaksbonde på Möösen kanske?! Det här måste jag rota i, vem plöjer krokigt!?! Jag är nog som Tina, facist-estet!

2009-10-15 @ 08:04:24
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: therese s

du skriver så härligt:) alltid kul att läsa din blogg kramar

2009-10-15 @ 15:53:46
Postat av: fröken Elin

Tina och Furman: Ni får ta en bonnarunda och leta efter krokigt plöjda åkrar. Det är inte på möösen. ;-)

Therese: Är det den Therese jag tror, Tiiis alltså? ;-) Kul att du gillar bloggen! Kram!

2009-10-15 @ 20:22:38
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Har du kollat igenom Bondens traktor efter för Jolt-cola - har hört det är KNARK i det där ;-) hahaha

2009-10-16 @ 21:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0