"Bonde söker fru - den planerade kuppen"

TV4 brukar ju betala de bröllop som kärlekshistorierna i ”Bonden söker Fru” resulterar i. Jag och Bonden funderade på en liten kupp.

Bonden söker till programmet (och blir självklart uttagen). Jag skriver ett brev och blir SJÄLVKLART UTVALD att bo på gården. Snart har man ett påkostat bröllop som är helt gratis.

När jag sedan analyserade det hela lite djupare stötte jag dock på vissa betänkligheter...

1. Vårt hem, väl genomrenoverat, bär tydliga tecken på att en kvinnas hand styrt det hela. Det saknar takfläktar i krom och pösiga skinnsoffor  och är inte heller en total kvarleva från 1960, vilket de flesta ”bonnungkarlshem” verkar vara.

2. Lite väl uppenbart när jag hittar betydligt bättre i bondens hus än vad han själv gör. Han har ingen aning om att tabletterna till diskmaskinen ligger högst upp i hörnskåpet eller att potatisstickan ligger i den översta lådan, i facket näst längst till vänster tillsammans med potatisskalaren. Eller att de gästlakan som kommer att behövas finns i en gammal koffert ovanpå garderoberna i sovrummet.

3. Att jag har full koll på vad som odlades på de olika åkrarna förra året och för långa diskussioner med Bonden om hur allt timmer ska transporteras ut ur skogen och om detta kräver en ny skogsvagn (och en Louis Vuitton-väska).

4. Att han faktiskt faller för någon annan, mer lämpad för lantbruk än jag. Någon som hellre plöjer än tar en shoppingrunda och som har en samling av hörselkåpor och blåställ i stället för 200 handväskor... (Fast vem kan vara bättre än jag?)


5. Varken jag eller Bonden klarar romantiska fjolldejter och att Bonden skulle gå upp i atomer om han var tvungen att ge sig iväg på kärlekssemester när det är som mest att göra med lantbruket. Så tror jag vi skiter i kuppen.


Kommentarer
Postat av: furman

Tycker det var en görbra idé jag?

2009-10-21 @ 20:20:36
Postat av: Gustaf

ASG grym analys! hahahahahaha

2009-10-21 @ 21:17:16
Postat av: Ting

Äh, det får väl bära eller brista?

Kör!

2009-10-21 @ 22:55:48
URL: http://tingeling579.blogspot.com/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Min syster "Sitt-ner-vid-datorn-komikern"!!! Jag diggar dig!!! Men jag tycker nog att ni ska slå till för jag vill gå på bröllop!!!

2009-10-22 @ 19:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0