Diagnos?

I morgon ska jag gå igenom j-ljudet och hur det kan stavas med mina treor.
Visste ni att det kan stavas på 6 olika sätt?
j, gj, hj, lj, dj och g.
Pedagogisk som jag är bestämde jag mig för att komma på en liten ramsa med alla de olika stavelsesätten.

Då hände det igen. Jag fick en släng av Tourettes syndrom. Jag kom bara på fula ord.
Innan jag blev lärare sa jag inga fula ord. Visst svor jag, men jag sa inga fula ord.
På mitt jobb svär jag inte, inför barnen alltså.
Men hjälp, vilka fula ord jag säger när inga barn hör! (och då har de gått hem, förresten säger jag dem bara hemma).

En ramsa jag kom på började så här:

"Hjalmar juckar jävligt djupt.."

Nej, det går ju inte.

Det fick bli:

"Jaguaren gjorde djurläten med hjälp av den ljusa geoparden."

Det var inte snuskigt, det var det inte!!!

Det är bara ni som har sån fantasi...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gjorde hjorten Ljusberg djävligt gravid kan man också säga, det är liksom det första som kommer till mig.... och jag svär inte heller framför mina barngrupper. Bara hemma men då säger Matilda till, hon är som värsta polisen här hemma.

2009-10-05 @ 19:13:38
Postat av: fröken Elin

Lustigt Furman, jag ser inte att det är du, men jag vet ju det ändå! ;-)

Bäst jag fortsätter att inte svära i skolan, för då får jag Matilda på mig jag med..

2009-10-05 @ 19:16:42
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Bra ramsa, men jag undrar vad en GEOPARD är för något??? Jag har för mig att det heter GEPARD...?! Men så har jag ju varit fröken lite längre än du...

2009-10-05 @ 19:21:21
Postat av: fröken Elin

Ja, ja big sister. Nu vet jag det. Men jag misstänker att jag måste ändra på versen i morgon, så inte 16 små kunskapstörstande elever går ut i världen med samma missuppfattning som jag.

Vet du förresten att jag för ett par månader sen fattade att det hette frontespis. Jag hade på sann småländska tagit bort r:et. :-)

2009-10-05 @ 20:35:32
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Anna

Mej lurar du inte Elin!!! Du var minsann inte fröken när vi stod och skrålade snuskiga visor i duschen efter gympan =) =)

2009-10-05 @ 22:40:35
Postat av: Broder Häger

Jag slog i huvudet i en jalusi häromdagen och uttryckte spontant: "Jävla jalusidjävel". Det kan du kanske använda dig av.

2009-10-06 @ 11:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0