Fröken Elin goes Shabby chic

Jag har fixat i sovrummet i helgen som gick. Nu har vi ett sovrum i shabby chic.

Nya kuddar och nytt överkast. Kuddarna bakom har min mormors mor broderat. Framöver är det meningen att Bonden och jag ska sova gott.




Stolen fanns på övervåningen. Där fanns också den gamla fotogenlampan och spegeln (som är trasig, och bakom finns gamla dödsannonser!). Har jag berättat att vi är sjätte generation på gården? Så det finns mer av de gamla varorna.



Här blandar jag friskt. Biblar från 1800-talet, hylla från 1950-tal, hjärta från 1990-tal, ljusflaska från tidigt 2000-tal och indiska askar från 1995-2005, typ. 


Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Åh, så fint det blev! Jag måste fota vårt nya TV-rum och lägga på hemsidan. Det blev också fint!

Vet du, vi har träffat Marie och Joacim som är och hämtar Alice nu!!! De var med på temadagen om adoption som vi var på i februari! Jag kom på det idag när jag stod i tvättstugan, jag tänker så klart då...:}

2009-10-13 @ 22:28:00
Postat av: eva

åh så många fina saker man kan hitta hos er...sex generationer...vilken lyx!!!som en enda stor loppis på vinden då kanske? lite grön blir jag...

2009-10-14 @ 12:10:54
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: fröken Elin

Big Sister: Vad kul! Jag säger som ryssen: Världen är liten!" Visst är det kul att se hur de har det med Alice, och hur överlämning mm var?

Eva: Ibland är det lyx att ha saker sen sex generationer. På vinden är det ok. I magasinet och ladugården, källare mm är det mindre lyx. Jag har som mål att rensa klart på 10 år typ. Självklart finns det massor av fina saker. Men det är svårt att se för allt skräp.. ;-)

2009-10-14 @ 17:08:33
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0