Varning, ni som bor i Stora staden!

Jag åker till Stockholm i morgon. Så nu, mina bloggläsare i Stora staden, tag er i akt. En lantis kommer till stan.
Var förberedda.

Jag lär mig aldrig på vilken sida av rulltrappan man ska stå och på vilken man ska lämna fritt att gå. Och jag står. Alltid.

Ser ni någon som blänger ilsket framför dig i kön, så är det jag. För jag har ett revirbehov som lämpar sig för glesbygd.

Jag hajjar till vid åsynen av polis- och brandbilar. Men om det kör förbi en traktor vid Stureplan bekommer det mig inte.

När jag ska till Chinateatern och taxin stannar vid Norrmalmstorg/Berzelii Park och frågar "blir det bra här?" svarar jag att jag inte vet var det ligger. Så han får köra fram två meter och peka runt husknuten.

När gubben på tunnelbanan säger "dee voree bettree de tog tillbaka treebenkarnaa" när vi disskuterar vandalisering svarar jag att "ja, då får ju fler plats". För jag säger träbänkar och inte tre...

Ska jag åka stadsbuss (tacka vet jag tunnelbana, det finns bara två håll att välja på) ser jag så bortkommen ut att fina damer från Öööstermaalm kommer fram och talar om för mig hur jag ska åka.

När jag ser en kändis blir jag så förvirrad (samtidigt som jag försöker undvika att titta på dem, för vem tror de att de är liksom) att jag inte vet åt vilket håll jag ska gå. Bonden får vara hemma den här gången, för han säger hej till kändisarna, eftersom han tror att de jobbar på BT i Mjölby.

Jag väntar alltid pliktskyldigt till det blir grön gubbe, även om det inte är någon trafik.

Jag tycker att det är obehagligt att gå över plattan, för det har man väl minsann hört om allt kriminellt som händer där! Knarkaffaffärer, trafficking och barnflickor som köper skjutvapen!

Om ni vill träffa på mig, eller undvika mig, så kommer jag hålla till utanför Louis Vuittons skyltfönster, suktande efter en väska. Men inte köpa! Bonden med plånboken får följa med nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad roligt! Var ska du bo och hur länge är du uppe?

Kanske kunde ses på en fika, lunch eller något?

Kram

2009-10-27 @ 14:43:48
Postat av: fröken Elin

Jag åker med mamma, vi har ganska fullt upp, men vi kanske kan fika på stan? Jag messar dig! (vi åker upp imorgon och hem på fredag, bor i Älvsjö, på hotellet vid mässan) Kram

2009-10-27 @ 17:22:32
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Ha det så "very najs in the headtown"!! Jag ska vara hemma och bota min urinvägsinfektion, vilket jag hoppas att jag gjort klart till på fredag för då far vi till Malmö för att fira svärfar. Undrar hur de säger träbänkar där? Träöebäöenkaorrrrr...??

2009-10-27 @ 17:52:58
Postat av: Tina

Jag var i storastaden i helgen men där vi var är mer öde än ödeshög:D

Hoppas du får kul:)

2009-10-27 @ 19:21:24
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Jag älskar ditt sätt att skriva. Sitter här och ler. Det är inte så kallt här så du kommer inte frysa fast utanför LV. Hade du gjort det hade jag kommit förbi med en kopp varm kaffe.



Ha en trevlig helg! Vill du ha några tips på vad som helst. Mejla mig!

2009-10-27 @ 19:32:04
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Just ja! Det jag skulle fråga var vad du föll för från Ilva. Visst har de snygga grejer?

2009-10-27 @ 19:33:44
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: fröken Elin

Hej Rosa! (det blir så långt att skriva alla nyanser ;-)) Tack för den fina kommentaren! PÅ Ilva föll jag för en tv-bänk i valnöt, har letat efter en med de rätta måtten JÄTTELÄNGE! Så nu blir det att beställa den+lite andra snygga grejer!

2009-10-27 @ 20:08:12
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det vore kul om du/ni hann med en fika. Så hör av dig! Kram

2009-10-27 @ 20:08:43
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Nu har jag svarat :-)!



Kul med bänken!

2009-10-27 @ 21:07:13
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: Gustaf

Lysande inlägg!!! :-D

Have fun!

2009-10-28 @ 01:17:05
Postat av: Åse

Härligt! Ett gott skratt som Förgyller min onsdagmorgon.

Stockholm intar vi på fredag... det var värst vad alla ska till Stockholm helt plötsligt... vi kunde ju fått grupprabatt från "slättá!"

2009-10-28 @ 07:41:07
URL: http://blogg.sjalsverkstan.se/#home
Postat av: eva

du är så välkommen!!!

vi behöver såna som du här!

Såååå roligt med bonden, som säger hej till kändisarna ;) du skriver underbart!

ha en finfin helg/vecka/dagar!

2009-10-28 @ 08:26:35
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vad roligt det är att läsa din blogg. Sitter och ler för mig själv. Ha en superhelg i stockholm.

Har fått tips om din blogg av Mrs strongson.

Linda

2009-10-29 @ 16:24:06
Postat av: En annan bonnjänta

Haha, jag vill önska dig mycket lycka till! Låter som en fin resa tycker jag. Kom ihåg att karta, promenadskor och magväska är ett måste i den stora staden :)



2009-10-29 @ 19:53:59
URL: http://knaada.com
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Kul att ni testade den och att ni gillade den! Hoppas ni hade en kul helg!

2009-10-31 @ 10:42:50
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0