Kvalitetstid

Klockan är nu 22.18. Bonden gick ut för att fortsätta plöja för ca 1,5 timme sen. Han beräknas vara klar någon gång i slutet på oktober.
Men jag klagar inte. Vi har ju faktiskt umgåtts när vi åkte till McDonalds idag. Det var en skitbra idé, för då måste man ju äta samtidigt. Annars äter ju jag för mig själv och Bonden äter när han har tid. Senare. Mycket senare.
Nu kunde vi ju umgås på väg till maten, när vi åt och på väg från maten.
När vi hade 50 meter kvar till vår gårdsplan körde vi på ett rådjur.
Det var den kvällen det!

Kommentarer
Postat av: fru furman

Säg att det var Audin och inte med den nya ni körde på Bambi med.. Och så var det en grej till....va fasen var det....Jo! Varför kan man inte sätta en annan motor på traktorn så den kan köra skitfort? Då blir det ju färdigplöjt innan oktober.... Kan man göra rymdraketer kan man väl...? Äh jag vet inte, men tanken lät bra i början.

2009-09-09 @ 22:53:09
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: fröken Elin

VI hade Audin. Det blev inte ett enda märke. Vi tror rådjuret (en stor bock) överlevde, för det blev bara en lätt smäll i sidan. Jag såg framför mig hur det skulle ligga där och rycka och att vi skulle vara tvugna att slå ihjäl det med varningstriangeln.

Ang raketfart på traktorn, det går nog. Men då går ploghelevetet sönder. Eftersom den redan varit trasig två gånger sista veckan så räcker det. Och plöjningen är nog "snart" klar. Sen ska det ju harva och sås och ringvältas.. :-D

2009-09-09 @ 23:21:17
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Det var ju bra det blev lindrigt för båda...

Apropå krocka och McDonalds så berättade en gammal flickvän i Jkpg en gång att nåra killar kört på en liten grävling på ringleden och då var McD där på gågatan i Jkpg centrum rätt nyöppnad. De gick in, slängde upp den på disken och sa nåt i stil med "här har ni dagens leverans som utlovat"... De blev portade.

Oops, ett sidospår, är nog GTn som slirar ;-)



'Hoppas det blir torrt nu då så resten av höstbruket funkar som planerat.

2009-09-09 @ 23:30:49
Postat av: Flygis, the best.

SHIT SHIT SHIT SHIT SHIT!!!!!! JAG DÖR NU!!!! JAG VILL OCKSÅ HA LV!!!!!JAG VILL JAG VILL JAG VILL!!!!! JAG DÖÖÖÖÖR!!!!!!!GE MIG GE MIG GE MIG!!!! GE MIG DIN BAKGRUND!!!!!!HAR G GJORT DEN DÄR???? (egentligen hade jag tänkt läsa din blogg, kolla lite vad ni har gjort och sen komentera men nu kan jag inte!!!Jag ser bara LV hela tiden!!Fy fan vad jag dör nu!)

2009-09-10 @ 09:48:53
URL: http://the-airhostess.blogspot.com
Postat av: Flygis, the best.

kan du inte få en handväska som hoppar i hörnet som FF har? Gustav/f fixar säkert.

2009-09-10 @ 09:52:28
URL: http://the-airhostess.blogspot.com
Postat av: Maria Bäckström

Man kan inte köra fort med plogen för då kan "fruarna" inte klaga på att bönderna aldrig är inne...det måste vara så lr?

2009-09-10 @ 12:48:39
URL: http://[email protected]
Postat av: fröken Elin

Flygis, det är G som fixat LV på min begäran. Jag kan inte komma på något vackrare. Det är så vackert! Men kanske en LV-väska som på något sätt ramlar ner genom bloggen (rakt i min famn)? Ibland drömmer jag om LV-väskor på nätterna. Vet du flyer, i butiken i Stockholm jobbar det inga subbor, de var så trevliga när jag var där. Och jag blev helt paff. För i en sån butik kan jag nästan acceptera att de är subbiga. För LV är lite förmer liksom.

2009-09-10 @ 18:17:47
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Oh la la (som jag har börjat säga sedan en fransman började på mitt jobb), vilken cool bakgrund!

2009-09-10 @ 23:47:51
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0