Kvinnans list övergår Bondens förstånd

I förra veckan köpte jag en vit, spetsmönstrad tunika. I butiken hade jag vissa betänkligheter om den verkligen passade mig så särskilt bra, men tänkte "att allt blir bättre när man provar det hemma".
Jag ska från om med nu komma ihåg att det inte är så. För den var skitful. På mig alltså. Såg jättegravid ut. Vilket är jättefint när man är gravid, men nu är jag INTE det. Var snälla och läs det ordentligt nu, så slipper vi falska rykten om det.
Igår var sista dagen på det öppna köpet. Det är sju mil till Linköping. Tunika kostade 299:-. Bonden försöker övertyga mig om att det är dyrare att köra 14 mil för att lämna tillbaka den, än att slänga den.
Men så vill inte jag göra.
Bonden agerar chafför till Ikanohuset. Han tänker åka till bilaffärerna medan jag lämnar tillbaka tunikan. En återläming tar nu inte så lång tid, men han känner mig. Ett lagom tomt shoppingscenter ca 1,5 timme innan stängningsdags är mitt Mecka.
Lämnar tillbaka den och 299:- sätts in på mitt konto.
Klar?
Nej då, kan ju inte missa chansen att hitta något annat. Strosar runt lite.
Hökögat ser något intressant på helt otippade Bik Bok. Där visar sig världens trevligaste expedit arbeta, så av ren inspiration köper jag en puderrosa blus och en blommig klänning (hoppas hon har bra betlat!)

Åka 7 mil, lämna tillbaka en tunika för 299:- (för jag vill inte slänga den, det är ju som att kasta pengar i sjön) handlar blus och klänning för 550:-, åka 7 mil hem.

Innan jag går ut till Bonden som väntar i bilen köper jag nya underkläder (hmm uppe i närmre 900 nu..). Jag visar underkläderna för Bonden först.
Jag är ju inte dum.

Tror ni han gnällde om de andra inköpen, att åka 14 mil, billigare att slänga tunikan?

Självklart inte.

Kommentarer
Postat av: Sus

You go girl! Fan vad smart.

2010-08-18 @ 21:12:14
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Catharina

Du är klok som en bok!! :-)

2010-08-18 @ 21:18:11
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: fru furman

Ja dum är du inte! Jag har inte testat mannen om han är lika enkel att förvirra. Antagligen inte, men jag måste iallafall prova.....

2010-08-19 @ 11:09:43
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Marie

Hmm.... det här blir svårt. Jag brukar sätta J vid datorn med jämna mellanrum för att han ska läsa din blogg men nu vete 17 om det är så smart att göra det

2010-08-19 @ 16:38:18
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Jag berättade det för några mina jobbarkompisar idag, men de verkade inte bli lika imponerade. För de kan väl aldrig vara pryda? ;-)

2010-08-19 @ 17:03:36
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Åse

Kanske dags att ge ut en ny bondepraktika med ny innebörd... hur du får din vilja fram med en bonde...:)

2010-08-19 @ 21:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0