Hej EU, jag tänkte att...

När Bonden talar om för folk att han är just bonde, får han alltid frågan om han har djur. Inget fel med det, det är en helt naturlig fråga. Han svarar i alla fall nej. Är jag med så svarar jag att vi har två katter.
Men nu minsann har djurbeståndet utökats!

Jorå, vi har blivit med rådjur. De kommer dagligen och äter de äpplen som ligger under snön. De får de så gärna. Och tror det eller ej, även om jag fångar möss i fällor så vill jag inte skjuta dessa. Som den djurvän jag faktiskt är blir det i stället att utfodra dem lite mera.

Men en sak slog mig. Nog borde väl jag kunna söka djurbidrag för dem??
Bonden är numera heltidsbonde utan lön och jag behöver fortfarande handväskor.

Det finns fler som är intresserade av besökarna.


Lill-Katt tycker att det här är bättre än tv.

Nyss körde en av grannarna förbi, ovanligt sakta. Jag har alltså även fått naturliga farthinder. Det gillar jag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej kikar förbi och passar på att tipsa om en finfin tävling jag har.

Du har möjlighet att vinna ett par öronhängen från Miss Dee!

http://karlskronamamman.blogspot.com/2010/12/tavlingsdax.html

2010-12-12 @ 07:33:21
URL: http://www.karlskronamamman.blogspot.com
Postat av: Catharina

Vilken fantastiskt fin ängel du har i fönstret! ( okatten med för den delen...)

2010-12-12 @ 13:33:22
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0