Ja men kom in då

Vi bor ju på landet. Det är inte så ofta vi får oväntat besök och att det då ringer på ringklockan, även fast vi numera har två ringklockor, en som spelar en snabb march och en som spelar "My heart will go on".
Så varför ska det alltid ringa på dörrklockan när man än mindre representabel att öppna dörren? Den senaste veckan har det ringt på dörren två gånger.
Som nyss. Det ringde på dörren. Jag går fortfarande runt i pyjamas, med oborstat hår och skitiga glasögon. Kul att öppna då.
Sen var det för några dagar sen. Det ringde på dörren. Jag satt på toa och det var inte så att jag bara kissade. Så jag var ju tvungen att springa och öppnade med byxorna krings fotknölarna.
Eller nu hittade jag på. Jag satt kvar.

Tillsist ett citat från Pippi Långstrump:

"Kom in eller stå kvar, mig kvittar det."

Kommentarer
Postat av: Sus

Jag kör också med den frasen =) Men bara när jag förstår vilka som står där!

2010-12-31 @ 18:42:27
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Pippi äger!! Vad sägs om: "Det är ingen ordning på allting, man hittar inte varenda dugg!" Ett citat som för övringt förklarar hur det ser ut i Jannes pannrum och garage!!!

2011-01-01 @ 12:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0