Här på landet håller vi ihop!

Jag läste för ett tag sen om att folk kör förbi olyckor utan att stanna.
De har inte tiden att bry sig.
Var finns det folket?
Inte här i min socken i alla fall.
För vilken omtanke det finns. Vilken medmänsklighet.
Igår, när jag lagt bilen i diket, stannade alla.
Och ja, det är en del som kör just den vägen på morgonen.
Bland annat skolbussen, med i stort sett alla mina elever i. De kom till skolan, oroliga för att fröken kört i diket. Tänk om hon slog sig?
Grannar, det kallar vi varandra lite till mans här på slätta.
Fina grannar, som frågar hur det gick, hur jag mår, om jag fått hjälp.
Klart jag fick hjälp, av bästa Bonden så klart.
Jag mådde bra. Fast jag darrade. Grät gjorde jag bara när jag ringde till mamma.
Men vilken tid det tog att få upp bilen.
Hjälp fick vi även av snälla grannen och släktingen, som kom förbi, stannade och var behjälplig med att sätta dit kedjor som hela tiden lossnde.
Nej, jag kan inte riktigt skratta åt det ännu.
Jag kan inte skratta åt att det blev skador på sprillans nya bilen.
Det är inte kul.


   
                  TACK!!!
 

Kommentarer
Postat av: furman

Nej skråmor på nya bilen är verkligen inte kul, hoppas försäkring och garantin täcker det mesta! Kram!

2010-02-02 @ 19:27:31
Postat av: Mor Duktig

Oj, stackare! Min morfar krockade på julafton. Jag bor i en lite större stad, typ huvudstaden. Ingen stannade, ingen saktade ens ner.

2010-02-02 @ 20:39:44
URL: http://www.morduktig.blogspot.com
Postat av: fröken Elin

Furman: Det hoppas jag med, kram!

Mor Duktig: Jag tycker mer synd om din morfar än om mig! Varför stannar inte folk, är människan så stressad eller är de helt enkelt rädda? Fast för vad?

2010-02-02 @ 21:53:27
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Bonden:

Vägpiraterna ska man vara rädd för!!!!

Visst man kan dra upp bilen snabbt

men vill ju undvika så mycket skador som möjligt ...

2010-02-02 @ 23:02:19
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Åse

Skönt att höra att du är ok. Bilen går alltid att fixa även om det är lite extra bök. Ja våra vägar i närområdet är ju inte de allra bredaste i vanliga fall och nu med snö på bäggesidor så är alla möten lite skumma minst sagt.

2010-02-03 @ 11:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0