Money, money, money!!!

Det här kommer att handla om pengar.
Har du problem med det, så läs inte mer.

Vi ska till fjällen på söndag. Sånt kostar pengar.
Det finns de som har problem med sånt. Jag låter dem ha det.

Inför fjällresan behöver vi handla. Mat. Kläder. Pjäxor. Alkohol.
Allt sånt kostar pengar. Men i fjällen kostar det mer pengar. Därför begav vi oss ut på shoppingrunda före avresa.

Först skulle vi lämna in bilen.
(NEJ, jag har inte kört i diket igen, det var stereon som skulle bytas)
Under tiden bestämde vi oss för att gå in på Lidl. Det är den enda affären som finna i närheten av bilaffären. Vi brukar inte handla där. Men det ska ju vara billigt. Alltså kosta mindre pengar.
Det gjorde det!
Men i kassan, när det var dags för betalning, drar Bonden upp en bunt med 4500 spänn ur fickan.
Jag trodde att tanten bakom skulle dö. Närmast hyperventilerande slår hon på sin väninna, som slår hakan i knäna.

Alltså: Visa inte sedelbuntar på Lidl.

Bonden har räknat ut att han köper cola för drygt 6500 spänn/år. Jag hävdar att han i detta häller ut colaslattar för minst 2000/år.

Sedan räknade jag ut att om vi gick över till att bara dricka vatten skulle vi spara 18115 spänn på ett år. Minst.

Men hur kul skulle det vara?

Fast efter ett år skulle vi kunna åka till Lidl och plocka upp en sedelbunt med 18115 spänn i.
Men med risk för att bli dömd för vållande till annans död, så tror jag vi låter bli.

                    


Tillägg: Jag ska bara tala om att Bonden inte brukar gå runt med pengar i fickorna. Så det är ingen idé att råna honom. Jag har också ändrat dem till de i en av meningarna.

Kommentarer
Postat av: Gustaf

Moohahahahaha!!! Jag tror jag dör av skratt!!! Kan se Lidltanten, hahahahaha

Rock on! Skål! I cola eller nåt. ;-)

2010-02-19 @ 19:14:43
Postat av: Big sister Mrs Strongson

För att inte tala om hur reaktionen skulle bli på NETTO!!! Där betalar jag gladeligen med mitt GeKås mastercard och får sedan rabatt i Ullared! Visst är det bra! En ekonomisk vinn-vinn situation!!!

2010-02-19 @ 20:01:34
Postat av: Karin R

Ha det nu så himla kul i Björnriket!! återupplev alla gamla härliga minnen vi har därifrån! kram

2010-02-19 @ 21:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0