Polis? Neej..

När jag skulle logga in på bloggen råkade jag få musen lite högt upp.
Datamusen, alltså, vad trodde ni?
Upp på dataskärmen blippar en ruta med texten: DU BORDE BLI POLIS!

Polis?
Nej, det blir nog inte bra.
Jag skulle absolut maktmissbruka så fort jag blev förbannad på någon. Säkert skulle jag säga några mindre väl valda ord så fort jag skulle göra ett ingripande.
Fast att tala om att man inte får bråka, slåss eller kasta sand på varandra, det är jag bra på.

Jag har faktiskt funderat på om jag inte skulle passa som linjeman i ishockey.
Ishockeyspelare bråkar och slåss och säger fula ord till varandra, och det är ju linjemännens uppgift att lösa de konflikterna.
Så gillar jag ju hockey jättemycket.
Att jag aldrig kan lära mig reglerna för offside, det borde väl inte bli något problem, egentligen?


Kommentarer
Postat av: magda

Men du är väl lärare? Det är väl samma sak som polis? Typ?



Annars tycker jag att du var snygg som linjedomare!

2010-02-16 @ 22:06:49
URL: http://magda.nu
Postat av: fröken Elin

magda: Jo, visst finns det likheter mellan lärar- och polisyrket. Skarp blick bl a. Fast lärare har lite bättre arbetstider och mycket mer ledigt... ;-)

2010-02-16 @ 22:54:37
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0