Finast på jorden?

Det finns grymt många likadana facebook-statusar, som man ska kopiera och ha på sin egen statusrad, t ex om man har världens underbaraste barn, mamma, pappa, syskon, man eller dammråtta.
(Jag har dock inte sett någon om bönder.)

Jag kopierar ALDRIG dessa.
Men här är ett exempel:


Om du är gift eller sambo eller pojkvän.. med den finaste mannen på jorden, kopiera denna status, och låt oss detta sätt ge våra män det erkännande som de behöver! Jag älskar min pojkvän ♥♥♥♥ Han kanske inte är perfekt, och han kommer troligtvis att göra sina misstag. Men han är min ! Och jag älskar honom villkorslöst ♥ ♥ ♥

Jag har sett precis samma riktad till syster och till barn.
Nu har jag inga barn. Om jag hade några skulle de självklart vara bäst. Att min syster och bror är bäst, det vet jag redan.

Sen så fanns det ju ingen om den finaste Bonden, så det kan jag ju inte heller kopiera.
Fast jag kom på en sak!
Jag kan ju säga till honom att jag älskar honom, vad tror ni om det?
Fatta så unikt!

En annan iaktagelse är att det är kvinnor som skriver de här statusarna.
Inte män.
Inte Bonden.

Bonden skulle naturligtvis vara tvungen att ändra på lite på en rad.

...kanske inte är perfekt, och ... kommer troligtvis att göra sina misstag.

Jag är nämligen HELT perfekt och gör aldrig några misstag.

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Ehhh, vem var det nu igen som GICK till skolan med cykelhjälm på huvudet...??? Hon kan ju inte ha varit HELT perfekt...:-D

(Ses på lördag, kör försiktigt...)

2010-01-28 @ 21:12:45
Postat av: Gustaf

Du är smart nog att få inneha förtroendet att lära barn saker. Det tycker jag känns helt rätt i detta sammanhang - bra skrivet! :-)

2010-01-28 @ 21:21:39
Postat av: Sus

Töntstatusar!!!!

Liksom Carpe Diem eller Love to all...

Blablabla.

2010-01-29 @ 06:45:12
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: eva

facebook är bra på många sätt. tycker jag.

men fy fan så töntigt det är ibland.

som den där statusen, "när man bara skulle skriva färgen på sin bh,så skulle killarna få nåt att fundera över"...WHAT?

det är ju så att man rodnar, så töntigt är det:)

2010-01-29 @ 07:50:59
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: eva

just det.

glömde en sak.

va kul att träffa en till som är helt perfekt.

vi är ju inte så många, så vi måste värna om varandra.

2010-01-29 @ 07:52:21
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: Maria

Tur att du skrev det där med perfekt o misstag innan du parkerade lååångt utanför vägen. lol

2010-02-01 @ 20:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0