Jag gör det igen!

Det finns en sak som jag har fått äta upp i hela mitt liv.
När jag var åtta år glömde jag min cykel och gick till skolan med cykelhjälm på mig. Eller ja, jag kom på det och sprang hem för att hämta cykeln.
Det var ingen i min familj som såg det hela.
Men jag berättade det. Korkat. Jättekorkat!
Det har till och med skrivits sånger om detta.

Man ska inte berätta sånt.
Så varför gör jag det igen?`
Nu ska ni få höra vad jag gjorde på jobbet igår.
Jag hade varit på fritids och ätit våfflor  (bjöd in mig själv, så klart!).
Sen ska jag klä på mig ytterkläderna. Kappa, pälsboa, pälsmössa....
Men var är mina handskar????
Inte i fickorna.
Inte på bordet där kläderna låg.
Jag hade ju med mig dem!!! Blir galen!!!
Sen hittade jag dem.
I mössan.
På mitt huvud.

Jag kommer aldrig förändras.

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Du kanske är lite lik pappa-som-vet-allt, trots allt... Han gick omkring med sina handskar i luvan på sin jacka... i tre dagar!!!

2010-01-16 @ 14:26:23
Postat av: fröken Elin

Gjorde han? Då vet jag vem jag ska skylla på! :-D

2010-01-16 @ 15:20:07
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0