Snälla, tolka detta!

Varning: Läs inte bloggar före läggdags!
Hela natten har de varit med mig. Bloggarna.
Jag och fru Furman var på bloggträff med Ting och Sus. Jag känner inte de två sistnämnda, men de känner varandra.
Bloggträffen utspelades på ett värdshus. Närmst intill värdshuset låt ett stort slott i rött tegel. Jag är ett stort fan av slott, men det fanns ingen tid alls att stanna och titta. Jag vred nästan nacken ur led, när fru Furman och jag körde förbi. Vi hade en skitgammal Saab 900. Den var mossgrön.
I matsalen, där vi alla satte oss runt ett stort bord, hade de tapetserat med vadderat tyg, tänk överkast. Småblommigt överkast i vitt och rosa, men små bilder av 1700-talsdamer på.

Vi alla ja. För det var fler.
Men på träffen var också Tings hela släkt. Jag fick sitta igämte en jättegammal gammelmormor.
Vi åt alla kött doppat i ostfondue. Fonduen serverades i en stor skål som vi alla stod i kö till.
Skolkök. Rosa skimmer. Nervositet för att träffa dessa människor på riktigt.

Plötsligt ringer min mobil. Pinsamt att ha på den under middagen.
Jag tar upp telefonen för att svara.

Det är jobbet.
Klockan är 08.17.
FAAAAAAAAAAAAAANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Sus

Men åhhh!

Va fan skulle du vakna föööör =)!!!!

Det där med Saaben kan stämma.

Min pappa har BARA haft saabar i hela sitt liv.



Om drömmen fortsätter vill jag veta om jag var snäll.

2010-01-22 @ 22:01:06
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Furman

Har det där hänt på riktigt, för jag kommer inte ihåg nåt av det?

Men det skulle va kul om det hände!

2010-01-22 @ 22:18:59
Postat av: fröken Elin

Sus: Jag får väl försöka drömma vidare i natt, eller skälla på kollegan som väckte mig! Det kan bli att köra Volvo i nästa dröm, för min pappa har aldrig kört något annat. Bondens pappa är däremot Saab-fantast. Så vad kör vi? TOYOTA! ;-)

Furman: Nej, det har inte hänt på riktigt, bara i en dröm när fröker ligger och sover efter att skolan har börjat. Men det kan ju hända på riktigt, någon gång! Hoppas! ;-) Du och jag i en 900 liksom...

2010-01-22 @ 22:43:54
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Äjj-Käjj

Sluta inte röka före läggdags heller! Heeeelt sjuka drömmar! Jag är helt jävla slut när jag vaknar och det tar en evighet att bearbeta natten. trött

2010-01-22 @ 23:43:26
URL: http://kaydinasvarld.blogspot.com
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Har du aldrig funderat på att skaffa en så´n här??!!! (Kolla länken!)

Postat av: Ting

Sjukt skön bloggträff det vore med oss fyra! :O)

2010-01-23 @ 16:17:01
URL: http://tingeling579.blogspot.com/
Postat av: fröken Elin

Äjj-Käjj: Tack för varningen, nu struntar jag i att börja röka så behöver jag inte drömma när jag slutat ;-)

Syster: Jag har väckarklocka ju, men det hjälper inte om man inte ställer den. Jag brukar ALLTID vakna av mig själv innan åtta, men den här jävla skitförkylningen gör mig tröttare än tröttast..

Ting: Ja, det vore hur kul som helst! Men utan skolkökskänsla tycker jag... ;-)

2010-01-23 @ 16:32:45
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0