Jag finns kvar...

..även om jag bloggar rätt dåligt.

Man kan skylla på värmen.
Man kan skylla på att Bonden och jag tagit en tripp till Stockholm.

Sen är det också så att det ibland kommer annat emellan. Sånt som går före bloggande.
Och jag är glad att jag inte prioriterar bloggen nu. För det finns det som är så mycket viktigare.

Men jo, vi var i Stockholm ett par dagar, eller rättare sagt en dag och två varma nätter.
Bara vi.
Jag och Bonden.
Förlåt vännerna för att vi inte ringde.
Men efter allt Bondens jobb så var det behövligt att umgås bara vi två.

Vi gick på Nordiska museét (det bestämde jag) och så åt vi lunch och drack öl och rosé vid vattnet (det bestämde vi tillsammans).
Eftersom vi inte är riktigt kloka så shoppade vi lite också.
(Men bara i butiker med luftkonditionering).
Bonden slog på stort och spontanköpte en ny kostym. Bonden blir farligt snygg i kostym. Helt klart snyggaste Bonden i Sverige. Så nu måste jag ringa brudparet och säga till att han ska sitta långt från eventuella singeltjejer på den kommande festen.

Jag slog också på stort. Köpte mig två nya handväskor, det ni!
Jo, när man köper väskor så sällan som jag gör är det helt okej att köpa två på samma gång.
Två är ju förresten ingenting.



Första inköpet...



Andra inköpet...

(Skit att jag har en sån pissig kamera, den gör verkligen inte väskorna rättvisa. Det är ett stort problem, ska ni veta!)

Vi hann också med ett besök i Furusund på väg till Stockholm. Eller inte på vägen kanske, för det var ju världens omväg, men väl värd med både fika och bad från bryggan.
På vägen hem åkte vi till Nynäshamn. Det var ju inte heller direkt på vägen på precis utan en omväg det med. Vi skulle picnica och bada. Fast när vi kom dit så letade de efter ett huvud i vattnet, så vi picnicade bara.
Det kändes säkrast så.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag förstår dig. Man ska ta vara på de lediga dagar man har tillsammans (säger jag som jobbar kväll och har en sambo som jobbar dag). Vet hur det är.



Och det här med bordsplaceringen ska jag tänka på... :-)

2010-07-15 @ 16:03:24
Postat av: furman

Alltså: jag måste bara få säga det här. Men väska nr 2 ser ut som en vagina. Så nu är det gjort. Jag kommer inte våga säga det om en timma när jag är på grillmiddag hos dej nämligen. Hoppas du inte läser det förrän efter att jag åkt hem.

2010-07-15 @ 16:52:27
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Bonden

Vissa personer ...vill inte säga vilka men har snuskig fantasi!!!!! :)

2010-07-16 @ 02:20:07
Postat av: Catharina

Fniss... Kanske håller med fru Furman en aning.... :-)

2010-07-18 @ 15:12:50
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0