Jämställdhetsdebatt, typ...

Hur ofta städar ni?
Jag städar ordentligt en gång i veckan, och sen städar jag lite varje dag.
Under tiden så funderar jag på hur en person som är hemma så lite kan stöka ner så mycket?

-Spikar och skruvar över hela golvet i tvättstugan.
-Cola-flaskor på alla möjliga ställen, utom i pantpåsen.
-Tidningar om grödor på golvet på toaletten.
-Och så vidare...

Fast eftersom jag förutom att städa spenderar dagarna på en filt i trädgården, med näsan i en bok, kan jag ju gott städa.
Det blir liksom mer jämställt så.


Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

...och hur kommer det sig att det plötsligt är en sandhög på kontoret??? Kan det bero på att en 10-åring och en 13-åring lekt i sandlådan först för att sedan gå direkt in och sätta sig vid datorn? 10-åringen , som är min, fick minsann dammsuga!!!

2010-07-01 @ 19:22:04
Postat av: Elin - Bondmora

Sis: Vet du, nu har jag inte vete i tvättmaskinen, utan ensilage! Bonden har tvättat själv, men jag vet inte om vår maskin tål det..

2010-07-01 @ 21:28:59
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Catharina

Ibland känns det som jag inte gör annat än städar men eftersom jag uppenbarligen har lika stökigt som innan jag började så städar jag tydligen inte effektivt..Men strävar efter att ha det fint (= någorlunda osmutsigt) till helgen.. Blir liksom så mycket trevligare då...

2010-07-01 @ 21:41:18
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0