Vad är vila för en bonde?

Igår, klockan nio, satte sig Bonden i traktorn och började pressa. Sen var har klar klockan sju.
I morse. Nästan ett dygn alltså.
Efter tre timmars sömn (med lite avbrott för telefonsamtal) så var han på det igen.

Nu ikväll hade jag kunnat vara på grillfest i hembygdsgården.
Fast jag avstod.
Har gjort en lasange (det är sant, pappa, jag äter det nu!) och väntar på Bonden.

Under tiden har vi en trevlig sms-konversation. I brist på annat liksom.

Detta ekipage är lite mer viktigt än mig just nu.
Så ska det tydligen dra in lite mer pengar än vad jag gör också (jag gör bara åt pengar)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Sms är underskattat! :-)

2010-06-21 @ 10:12:22
Postat av: Catharina

Ja det verkar inte (bara) vara en dans på rosor att vara bonde....



2010-06-21 @ 21:51:29
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0