Dagens färg är grön!

För jag tänker göra er gröna av avund.

Igår drog Bonden och jag på spa. Min födelsedagspresent.
Först gick vi en runda på stan i Tranås. LV var med, dagen till ära. Vid besöket i bokhandeln small det till i taket så att dammet rasade. Gissa om jag sprang ut? Vem är inte rädd för takras liksom?? (Särskilt rädd var jag ju om min LV, förlåt BONDEN så klart!) Efter att studerat husets arkitektur ett slag insåg Bonden och jag att det inte kan ha handlat om snö. Sedan blev vi så engargerade i en diskussion om både fallande bokhyllor och nerrasade köksskåp vid renovering att vi sprang förbi butiken jag hade siktet inställt på.
Visst är det bra att man kan gå tillbaka på gator?
Så det blev en ny, mörkbrun skinnjacka med mudd. Perfekt. Passar fint ihop med LV.

Efter lite småshopping i andra trevliga butiker var det dags att checka in på Badhotellet.
På rummet installerade vi oss i sällskap av champagne och fruktbricka. Medan jag gick och avnjöt en rofylld ansiktsbehandling gav sig Bonden ut på stan igen.
För man kan inte bada naken på spa. Trots kravet på badbyxor "glömmer" han dem gång på gång. Han har en hel del badbyxor faktiskt. Hemma i garderoben.

Tillsammans med Bonden, iklädd badbyxor, och mitt nya ansikte begav vi oss tillsammans ner till spaavdelningen. Vi började med en tur ner till Svartån, med bastutunnor och badtunnor. I bastutunnorna var det gott om plats, vi fick en för oss själva. I badtunnorna var det antingen kärringsoppa eller stämningsfull körsång. Vackert i all ära, sången alltså, men vi vågade oss inte på den tunnan, för vi tyckte att deltagarkraven var lite väl höga. I stället gjorde vi oss beredda på den andra badtunnan. I samma ögonblick som två tantbadare klev över tunnans kant, kastade vi oss i. Tänk er leken "Hela havet stormar" så förstår ni stämningen.

Eftersom Bonden och jag är två exemplariska människor, avstod vi efter en stund våra platser till nästa deltagare i leken. Vi begav oss i stället in på hotellet igen, där vi i varsin däckstol avnjöt vin och öl. Vi passade också på att bada i den varma bassängen, där vi INTE crawlade, och värma oss lite extra i ångbastun. Sedan avslutade vi med varsin behandling, kurbad för Bonden och massage för mig.
Underbart.

Mycket rena och avkopplade gjorde vi oss snygga (snyggare) på rummet innan det var tid för supén. Fördrinken intogs i den vackra salongen, sedan visades vi in i matsalen för att förföras av en femrätters meny.

Jo, vad kul att ni undrar det, men jag kommer ihåg menyn, så här följer den.

Skaldjurssoppa med kräftpanacotta på grännaknäcke.
Rökt älginnanlår med inlagda päron, chevre och balsamicohonung
Apelsin- och morotssorbet
Oxfilé med potatis- och västerbottenterrin och ugnsbakade rotfrukter
Karamellfromage med svartvinbärschutney med karamellkrisp

Till det ett vinpaket av vita och röda viner

Jag mår bra idag. Underbart bra.

En påse med decleórprodukter fick följa med hem. Helt okej, faktiskt.

Grön, någon?
Det är lugnt, det bjuder jag på!

Kommentarer
Postat av: Gustaf

Surt sa räven. Riktigt surt.

Men OK då, det verkade trevligt. Alltför.

;-)

2010-03-07 @ 19:51:33
Postat av: Marie

Eftersom jag fyller år om sådär 20 dagar tror jag det är läge att lite så där spontant låta din blogg ligga uppe när J sätter sig här....

Kram från Kermit

2010-03-08 @ 09:37:43
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Lena

jag vill också...

2010-03-08 @ 17:14:55
Postat av: Rebecka

Vad härligt! Hade du önskat dig, eller kom Bonden på presenten alldeles själv?

Funderar nämligen på hur jag ska kunna få en sådan här fin present nästa år... :-)

2010-03-08 @ 18:43:37
Postat av: fröken Elin

Marie: Klart att J ska läsa detta, det ska alla män göra!

Rebecka: Bonden blev inspirerad av kompisen Asfaltsläggaren, som visserligen bjöd sin tjej på detta när han själv fyllde år. Så jag hoppas att Bonden kör samma race igen, vid sin egen födelsedag ;-)

2010-03-08 @ 18:55:27
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

... och NU beordrar jag min J att sätta sig och läsa...

2010-03-08 @ 19:19:16
Postat av: Bonden:

När jag fyller ska jag önska mig en ny cross ..

Måste vara en 2011 i kartong.

Tänk så glad jag skulle bli ..

Lika glad som när elin fick gå på spa kommer jag bli.

2010-03-08 @ 22:31:00
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Äjj-Käjj

Jag vågar inte skriva långt. För igår kunde jag inte posta.

2010-03-08 @ 22:44:15
URL: http://kaydinasvarld.blogspot.com
Postat av: Äjj-Käjj

Men det kunde jag ju nu! Jag tror att en fröken och en bonde var väl förtjänta av detta! Och jag är inte det minsta avundsjuk. Faktiskt.

2010-03-08 @ 22:45:37
URL: http://kaydinasvarld.blogspot.com
Postat av: fröken Elin

Äjj-Käjj: Tack fina du!

Bonden: Men vi skulle väl åka på spa när du fyller år? Förresten vill jag hålla mig väl med svärmor, så det blir ingen cross. Sorry!

2010-03-09 @ 22:32:48
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Bonden

Sen när började du vara trevlig mot henne.

:) Tog nästan tio år!!

2010-03-09 @ 23:47:33
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: fröken Elin

Fy Bonden! Det där var lågt...

2010-03-10 @ 15:11:28
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0