Men hur svårt kan det vara???

Det är inomhusväder.
Man kan vara inomhus på andra ställen än hemma. Där det finns affärer.
Visserligen har jag sagt till Bonden att jag inte behöver handla mer nu, efter frossan i USA. Men det handlar inte om behov, det handlar om begär.
Begäret idag bestod av en randig tröja med puffärm, ett par marinblå byxor och denna:



Tänka sig att det var andra som också ville vara inomhus idag. Fast bilarna vill de ha utomhus. Inte en enda plats kvar på Ikanohusets parkering. Eller, jo, jag är lite kräsen med parkeringar. Parkerar inte var som helst, beroende på min begränsning och andra bilars fulhet.

Så mycket folk och Elin, ingen bra kombination.
Låt oss säga att det är tur att man inte tänker högt. Eller det gör jag när jag sitter skyddad i min bil. Då visar jag även med kroppsspårk vad jag tycker om att köra för nära och inte kunna trafikregler.
Sen inomhus då. Hur svårt kan det vara att inte gå in i mig?? Eller att gå lite snabbare, så man kommer fram? Och vad är det för fel på alla, som går i högertrafik? Man går till vänster!

Folk gör bara fel hela tiden! Det är bara jag som gör rätt.

Sen ringer Bonden och ber mig köpa öl. Klart man gör det, det gäller att blidka för de nya inköpen.

Fast jag är inte van vid att köpa öl.



Tror ni det gör nåt?

Eller vänta nu..
Ska det vara så svårt för Systembolaget att ställa fram rätt öl???

Kommentarer
Postat av: Erika

VART hittade du den klänningen?!

2010-05-16 @ 18:54:08
Postat av: Elin - bondmora

Erika: Klänningen kommer från Åhlens, frk, 399:-, som hittat! :-)

2010-05-16 @ 20:26:23
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0