Snökonsekvenen

En hel del är visst trötta på snön. Redan. Jag kan inte säga att jag tillhör den kategorin. Nej, jag tycker att det är trevligt med snö. Men trött är jag. Fast inte på den utan av den.
Det är nämligen så att snöfall numera betyder att telefonen ringer klockan halv tre på natten hemma hos oss (och ibland halv fyra, halv fem, halv sex osv..)
Nej, det är inte fel på vår telefonledning, det är mobilen som ringer. Larz Kristerz's "Jag måste ringa Carina" skrålar genom den tysta natten. För Bonden har numera snöjour. Eftersom jag ännu inte vant mig vid detta (det kommer jag att göra, av att det ringer, men huruvida det också gäller ringsignalen törs jag inte säga) är det lite si så där med nattsömnen just nu.
Fast jag skriver inte detta för att klaga. Nej, absolut inte, vi tjänar ju pengar på snön. Jag försöker bara förklara varför jag bloggar så dåligt.
Det är alltså en billig ursäkt.

Appro på billigt. Jag har varit i Ullared. DET får bli ett inlägg för sig det. Så fort jag orkar.

Jo, en till sak om sömn. I morse klockan 06.15, då sov jag gott, med 30 minuter kvar innan det var dags för uppstigning. Då var det någon som ringde på hemtelefonen. Vilken himla tur för den personen (och för mig) att jag inte vaknade av det.


Kommentarer
Postat av: Cattas liv och tankar

Förstår precis din känsla av att bli väckt på natten. Jag blir inte väckt av snölarm utan 1-åring som vill äta välling eller sova med mamman o pappan..



Väntar med spänning på Ullared.... :-)

2010-11-22 @ 21:01:18
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar/
Postat av: Elin - Bondmora

Catta: Skillnaden är ju att jag bara kan vända på huvudet och somna om! ;-) Fast inte alltid, har man vaknat så har man...

2010-11-22 @ 22:08:46
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du borde basta & hoppa i snön, piggar upp! H. finnen

2010-11-22 @ 23:28:24
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: linnea

jag vet hur du har det, har också en man med snöjour så kl 02.00 ringer klockan. Det som kan vara intressant är att spekulera i hur många fler nätter sömnen blir störd, det är trots bara november och vintern har knappt börjat...

är föresten spänd på din Ullaredsupplevelse:)

2010-11-25 @ 17:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0