Om tvätt

Nej, jag tänker inte fråga er hur ofta ni tvättar handdukar och lakan eller om ni stryker era strumpor.
Istället vill jag veta vad ni brukar hitta i tvättmaskinen? När jag inte hittar ren eller smutsig tvätt brukar jag nämligen hitta vete eller halm. Det är inte så vanligt va?
En gång, när jag inte hade tvättat på rätt länge så hade till och med vetet grott inne i tvättmaskinstrumman och det hade vuxit upp ett litet grönt strå. Hur ovanligt är inte det??

Jag gillar bäst när jag hittar pengar. Fast om det är sedlar vill jag helst hitta dem innan de blivit tvättade. Det där med penningtvätt är ju olagligt liksom.



Kan nog snart mala mitt eget mjöl.

Kommentarer
Postat av: Cattas liv och tankar

Jag har grönt gräs som gror bak i listen på bakluckan till bilen. Oxå rätt fränt!

Kan inte påskina att jag städar där speciellt ofta :-)

2010-10-26 @ 21:10:17
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar/
Postat av: Eva Johansson

Har hittat en rentvättad bilnyckel med fjärrkontroll, pengar, ica-pennor (när joakim bodde hemma) och här gror vetet i golvbrunnen i tvättstugan ibland.

2010-10-27 @ 16:48:29
Postat av: Stina

Ett barn!

2010-10-27 @ 19:03:14
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Catta: Intressant det där med gräset. Men man ska inte tvätta bort gräs, man klipper det med gräsklippare!

Eva: Jag tror alla förstår att du också har en bonde! ;-) Jag har fått stoppa maskinen en gång för att få ut en bilnyckel. Det var svärfars, så jag är rätt glad att jag kom på det... (Det var INTE jag som la den i maskinen).

Stina: Snälla, säg att det var innan du satte igång maskinen!!

2010-10-27 @ 21:17:00
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0