Torrt, surt och byte på g

Som ni säkert har märkt så är det rätt torrt på bloggfronten just nu. Egentligen vill jag fortsätta att visa er min handväskor, men kameran har ballat ur. Jag tänkte att Nationalmuseum kanske vill börja planera, med ombyggnation och allt, över var de ska ha sin fast utställning med mina donerade handväskor. Visserligen så ska jag ju inte donera dem än på 62 år, men de bygger väl inte om oftare där heller.
Jag tror däremot inte att Nationalmuseum vill ha min mage. Den är rätt sur. Den har rätt mycket magkatarr. Sån man kräks av. Men det finns ju Losec mot sånt.

Eftersom magen vill ha lugn och ro och inte drabbas av stressande beslut ber jag nu om hjälp.
Vilken handväska ska jag byta till?
(Jag ska bara ha den till på lördag, för på helgerna är det LV som gäller.)

Sätt igång och rösta nu då. Motivera gärna, så jag vet säkert att ni är på allvar engagerade i detta val. Jag menar, det är ju nu det riktiga valet sker, riksdagsvalet var ju bara en uppvärmning.

1. Ska jag ta väskan som är lik min "farmorsväska". Den har många bra fack och passar utmärkt till min kappa.



2. Den här går också bra till kappan. Dessutom är den pimpad. Men den har rätt dåligt med fack.




3. Eller ska jag ta "trösteväskan", den som Bonden köpte bara för att jag skulle sluta gråta? Den har JÄTTEMÅNGA fack, lite svårt att hitta bilnyckeln då. Fast den är snygg som få.



4. Kanske är det ändå den blingade New York-varianten som gäller, den som flugits in från landet i väst. Kan nog liva upp de flesta, till och med Elisabeth Höglund när någon sagt taskiga saker om hennes frisyr.




SÄTT IGÅNG OCH RÖSTA NU DÅ! Om det blir oavgjort får den med den bästa motivationen vågmästarroll. Fast vågmästare som är emot handväskor av annan färg och utländsk härkomst undanbedes.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Absolut alternativ 3!

Kanonfin färg och man kan aldrig få för många fack på en väska. Tror jag. Eller kanske ändå. Men superfin och höstig, men ändå lite färg som livar upp!

Men jag tycker du ska ta fram LV:n redan på fredag så jag får klämma och känna lite. Eller lukta på den kanske?

2010-10-12 @ 19:13:54
Postat av: stina

TRÖSTEVÄSKAN utan tvekan!



Den är ju nästan snyggare än Chanel :-)!

2010-10-12 @ 20:07:11
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: Marie

Enkelt val - nr 3 !

2010-10-13 @ 08:46:26
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Cattas liv och tankar

Jag gillar nr 4! Den gör mej glad o det kan sannerligen behövas lite blingbling i höstmörkret!

2010-10-13 @ 19:59:32
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Elin - Bondmora

Catta: Det var kloka ord! Blingbling blir ju lite som en reflex också, och man vill ju inte bli påkörd. Självklart får du också ett pris, alltså vin och LV-närkontakt, om vi skulle träffas någon gång.

2010-10-13 @ 22:02:44
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Furman

Fittväskan röstar jag på!!! Har du använt den överhuvudtaget?!?

2010-10-15 @ 08:06:13
Postat av: Elin - Bondmora

Furman: ROSväskan är en sommarväska ju!

2010-10-15 @ 16:59:28
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Cattas liv och tankar

Åh!! Hoppas verkligen vi springer på varann nån dag! :-)

2010-10-18 @ 11:30:22
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0