Nostalgi

Ikväll är jag inte hmmm (28). Nej, jag är 12, 13 och 14 igen.
Jag och Bonden har nostalgikväll och spelar alla våra (mina) gamla skivor.

Gud vilken bra musik det fanns på den tiden!! Särskilt med ett par glas rödvin i kroppen...



RixFM hakar upp sig på den här emellanåt. Det kan jag leva med.

Men hur bra är inte den här???



Jag är nog fortfarande lite tänd på Staffan Hällstrand. Fast var jag det när jag var 12???
(Så tyckte jag att Bengt Magnusson var snygg när jag var 18, jag är lite labil där alltså)

Men vem minns inte denna????



Det var med denna man önskade att man stammade...

Ett tag var ju snackisen i högstadiets korridorer om vad denna egentligen handlade om (oralsex)



Jo, jo....

Nu blir jag 12 igen.
Anna, minns du? Det var på den tiden då det var helt självklart att prata timtals i telefon, även om man hade "hängt" i skolan hela dagen, eller "varit" en hel lördag.
Fanns det något bättre än detta (och hur kär var du i sångaren, medan jag höll mig till Jesper Blomqvist)?



Jag kan fortfarande ALLA texter till låtarna på den cd:n. Om jag blir dement kommer jag sitta på hemmer nynnandes Elosie, Angelina och Samma ensamma jag.

Bäst jag övar in några fler.



Kommentarer
Postat av: Marie

Bieffekten av Dobidoo brukar kunna bli att vinylen åker fram här hemma också :)

2010-09-11 @ 08:46:12
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Furman

Nä eliiin! Arvingarna?!?

2010-09-11 @ 15:33:26
Postat av: Elin - Bondmora

Alltså, jag var 11 år när de vann Melodifestivalen, kan det förklara saken? ;-)

2010-09-11 @ 16:41:57
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Tia

Tänk vad man tyckte att allt var bra förr.... musik film... nu är man totalt blasé!

2010-09-11 @ 17:58:32
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: Anna

Hahahaha åhhhjo jag minns!! I min dagbok avslöjade jag en superhemlis... jag ÄLSKADE Casper. Verkligen älskade, det tyckte jag var sjukt kul nu =) kanske skulle ta en kväll med vin och högläsning ur de pinsamma gömmorna?!!



Krya på dej förresten!!

2010-09-13 @ 19:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0