Tänkte på en sak

Man kan ju skratta sig lite åt vad man lyssnade på förr, och att det i nostalgins känsla ändå går hem fortfarande.
Sen var det ju det där med filmerna. "Vinterviken" var den absolut bästa, jag och tjejkompisarna ÄLSKADE den. Vi hade också tv-seriere som vi följde slaviskt, som Beverly Hills 90210 (har nyligen inhandlat 4 säsonger på dvd), Baywatch, Mitt så kallade liv och Skilda världar (låt för guds skull aldrig den komma ut på dvd!)
Det var väl ungefär musiken, filmerna och tv-serierna som la grunden till våra förebilder också. Dokusåpan hade inte gjort tillräckligt stort genomslag när jag var fjortis, tack för det.

Ska dagens fjortisar sitta nostalgiskt och läsa bloggar från Kissie och Isabelle Strömberg? Och VAD är det som är så bra med dessa? Jag fattar inte. (Eller är det som med Baywatch och Skilda Världar, ren skit nu i efterhand?)
Jag är nog för gammal. Hopplöst förlegad 28-åring.

Men det här är kul. Och det här är ännu roligare.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag åkte till min faster som hade 3an o tittade på Johnny Depp i "21 jumpstreet" Det måste varit ngngång mellan 88-90. Han var fin redan då.

2010-09-11 @ 23:35:38
Postat av: Elin - Bondmora

Maria: Vad det samma faster som har lärt mig att disktrasor blir rena och som nya igen om man kokar dem?

2010-09-12 @ 14:09:52
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Maria

Japp, det är det. Hon sätter sina spår;-) Hon kommer hit imorn så jag laddar med energi o tålamod;-)

2010-09-12 @ 21:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0