Av barn och dårar får man höra sanningen

Under fredagens lunch i matsalen diskuterar jag och en kollega att vi ska träffas på Blåkulla på Skärtorsdagen.
En flicka i min klass ser lite undrande ut.

-Jo, alla vi tanter här på skolan ska åka till Blåkulla, berättar jag.

- Men du är ingen tant, svarar flickan självsäkert.

- Nähä, men när blir man tant då? frågar jag.

- När man fyller 40, konstaterar hon utan eftertanke.

Så nu vet ni det. Man blir tant när man fyller 40. Absolut inte innan.

Barn är underbara. Jag älskar mitt jobb!


Kommentarer
Postat av: Sus

HÖÖÖRUUUU!!! HÄLSA DEN DÄR FÖRSKRÄCKLIGA UNGEN ATT HON HAR FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Jävla ungar.

2011-04-17 @ 20:38:12
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Catharina

Puh! Fina ungar...

2011-04-17 @ 22:11:43
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Hmmm... några månader kvar innan tant-livet börjar då...

2011-04-18 @ 21:12:54
Postat av: Jeanette Rüssel

Underbara barn!!! Då är det ju ett helt år innan jag blir tant då!

2011-05-04 @ 22:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0