Har radarn påkopplad

I dag har jag, efter mitt dagsverke, ägnat mig åt helt annan shopping än i lördags. Företaget behövde lite. Bonden behövde lite. Jag behövde inget. Att jag sen alltid vill ha, det är en annan sak.
I alla fall begav jag mig ut för att köpa en kassabok, kalender, plastfickor, register, pärmar mm. Inte en endaste liten klänning. Som jag skrev på fejjan tidigare i kväll får man inte dra av klänningar på lantbruket. Genast fick jag en kommentar om att Bonden nog gärna "drar av" klänningar på lantbruket. Det är visserligen sant, men sen kommer revisorn att lägga sig i, det blir för många inblandade då. Så vill jag inte ha det. Jag gillar tvåsamhet jag.

Nu kom jag hem utan klänning. Men inte utan väska. För jag har ständigt min radar på. Känselspröten läser hela tiden av omgivningen.

Titta vad jag hittade i en lastpall på Överskottsbolaget (ÖoB kort och gott).
En äkta vara från militärens överskottslager.



Vet ni att jag spanat efter en canvasväska med skinndetaljer? Perfekt till en ljus sommarklänning och bruna platåsandaler.
30 spänn kostade den här lilla rariteten.

Det är dumt att stänga av radarn. Man kan ju missa något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0