En del folk är det fel på

Jag läser gärna medier på nätet. Aftonbladet med flera. Så gott som dagligen ser man blider med undertexten "dagens läsarbild" (eller nåt liknande). Dessa bilder kommer inte sällan ifrån diverse olyckor eller andra tragiska händelser runt omkring vårt rike. Jag har förstått att det dessutom går att tjäna en och annan krona på bilder av detta slag.

Härom veckan kom Bonden och jag strax efter att en olycka ägt rum. Vi var på plats före räddningstjänst.
I olyckan var en bil och en mc inblandad.
Det som möttes oss på olycksplatsen var inte trevligt.
På ett sätt var det svårt att ta in vad man faktiskt såg.
De som var först på plats hade redan larmat och hade vidtagit åtgärder för de skadade. Bonden tänkte lite klarare än jag och körde bort en bit, tog fram varningstriangel och slog på varningsblinkis för att förmå andra bilister att sänka farten. Det gjorde de flesta.

Senare slog det mig att det finns folk som skulle plockat fram sin mobil för att fota händelsen.
Rent ut sagt, vad fan är det för fel på dem????!!!!

Tack och lov har vi fått reda på att det gick bra för alla inblandade i denna olycka.
Vet ni, (klart ni gör) det är det enda som är viktigt.

Kommentarer
Postat av: Ting

Håller med dig!

Vad fan är det för fel på folk?

Att ta kort är väl för sjutton det sista man tänker på vid en olycka eller katastrof?

Vilken tur att det gick bra för dem ni hjälpte!

2011-08-11 @ 05:55:59
URL: http://enannansortsfe.blogspot.com/
Postat av: Tina

Det finns ju folk till precis allt alltså !

Vart är vi på väg här i världen egentligen ?

2011-08-11 @ 05:56:27
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Helt galet är vad det är. Hur tänker folk?

2011-08-11 @ 11:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0