Med sax, tejp och lamineringsmaskin

Jag har inte helt glömt bort bloggen. Däremot har jag inte haft tid att blogga. Jag har haft fullt upp med att klippa ut stora bokstäver som bildar ordet "SAMLING" eller "BOKSTAVSARBETE", klä in berättarböcker, göra arbetsscheman, tillverka namnskyltar av olika slag och skriva namn på suddigum. Snart ska jag färglägga en bild där en liten valp ligger under ett parasoll samtidigt som en krabba tänker nypa valpen i svansen. Det är månadsbilden för August. Nej, jag har inte stavat fel, för det är den engelska månadsbilden, som ska hänga bredvid bokstäverna som formar "SPOTS CORNER"  och där den lilla valpen Spot faktiskt bor i en korg som är klädd i ett tyg mönstrat med små matskålar, hundben och just det, namnet "Spot".

Jag skulle kort och gott kunna skriva att jag börjat jobba. Fast då hade jag ju inte fått tala om vad jag har gjort.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hmm kommer sakna att Tjejjan inte har dej som lärare längre :(

Känns konstigt även som förälder att klassen numera är splittrad o ska upp till ödeshög, nya klasser o ny lärare :S



Hoppas allt är bra med dej ?

Ska du följa en ny klass från förskoleklass stadiet nu till hösten ?

2011-08-19 @ 22:22:03
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: Elin - Bondmora

Tina: Det är bara bra med mig, hoppas att det är detsamma med dig!

Jag kommer att ha en 1:a nu, det är spännande med en ny klass. Fast jag kommer sakna din tjejja och de andra hur mycket som helst! Jag är glad att jag fick så fina år tillsammans med dem. De kommer att få det bra i Ödeshög, det är jag säker på, även om vi vuxna kommer att ha svårt att vänja oss vid det....

:-)

2011-08-19 @ 23:57:22
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0