Högtflygande planer

I skåpen över kylskåpen förvarar jag ett lager av basvaror. Eftersom jag är kort i rocken, eller rättare sagt i munkjackan, så når jag inte upp dit. Om jag står på tå och sträcker ut kroppen till bristningsgränsen så kan jag möjligtvis pilla ut det som står ytterst i skåpet, dock med hög riskfaktor på sträckningar i diverse muskler (och konservburkar i huvudet).
Ändå gör jag så varenda gång.
Nu funderar jag på om högklackat i köket vore en lösning på problemet. Eller så kanske jag helt enkelt bara ska ta för vara att använda trappstegen som står till vänster om kylskåpet, typ en halvmeter bort.

Fast det där med högklackat vore nog en idé gällande de skor man använder i pannrummet. Det kanske äntligen skulle få Bonden att sluta sno mina tofflor.

12 cm, det borde väl räcka?

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Jag får helt enkelt hälsa på oftare... Jag är ju ganska lång i munkjackan!!

2011-01-20 @ 21:49:54
Postat av: Fia

Gud alltså tänk och vandra runt på 12 cm klack om dagarna.... mina ben skulle vara helt sluuuuuuuuut då :-

2011-01-21 @ 10:23:58
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0