Ugglor i mossen

Har ni sett de där ursöta uggle-ljuslyktorna från Lagerhaus? Om inte, så kan ni kolla på dem hos Sockenvägens Söta. De skulle passa riktigt bra på vår nya tv-bänk (som är i fuskvälnöt, det blev en billig sak eftersom vi kom på att den ändå bara ska användas typ två år). Ryktet säger i alla fall att dessa är slut på de flesta Lagerhaus. Naturligtvis ska det vara så. Därför bestämmer jag mig för att kolla lite på traderas utbud av ugglor. Jag gillar nämligen även ugglor i smyckesform, på kläder mm. Vilket i och för sig är konstigt eftersom jag under flera veckor i somras stördes av två ugglor som nattetid kommunicerade på taknocken ovanför vårt öppna sovrumsfönster. Och nej, ugglor hoar inte alltid, de säger iiiiiiiiiiiiiiii. Och svarar iiiiiiiiiiiii. Trots detta vill jag ha ugglor i inredningen.
Det första jag hittar är den här.

Uggla lampa gjord i snäckor höjd 38 cm korrekt skick

Inte så sugen på den direkt.

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Den kanske vi skulle ta och köpa och ge vår svägerska i födelsedagspresent... är det inte hennes stil?? NOT!!!

2011-01-28 @ 16:21:57
Postat av: Åse

hua, den ser ut som något från Jurrasic Parc

2011-01-28 @ 17:04:22
Postat av: Bonden

Lina: Klart hon ska få en sådan men den måste vara rosa.

2011-01-28 @ 20:43:55
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Simon!

Absolut... och gärna med någon inbyggd, blinkande belysning!!! ;)

2011-01-28 @ 23:36:46
Postat av: Catharina

Men... Finns det sånt där?

2011-01-30 @ 21:39:01
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar
Postat av: furman

Jag har den lilla lagerhausugglan som du kan få, för om den stora är slut så kan det kvitta.

2011-01-31 @ 08:04:08
Postat av: Elin - Bondmora

Furman: Jag köpte både en stor och en liten på Lagerhaus i Jönköping, typiskt att jag inte visste att du ville ha en stor!

2011-01-31 @ 16:33:44
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: fia

Den lilla och stora Lagerhaus köpte jag till min mamma. Hon har dille på ugglor!

2011-01-31 @ 19:17:33
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit
Postat av: MonasUniversum

Jag har ett öga på House på 4:an, och det andra ögat på det här inlägget. Så koncentrationen är inte 100% eftersom nåt avgörande precis då hände på tv:n. Just som jag läste. Och jag trodde att du var ute efter ugglan på bilden.



Och tänkte: att nä nu jävlar har hon svalt för mycke havre (hmm, kunde ju knappast skriva säd..), eller vad det nu är han odlar maken.



Jesus Christ vilken ful jävla uggla. Så jag blev positivt överraskad när jag klickade på länken.

2011-02-01 @ 21:46:46
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Mona: Haha, så vidrig smak har jag inte (även om det vackraste jag visste när jag var liten var farmors smyckesskrin som var klätt med snäckor) ;-)

2011-02-02 @ 17:01:10
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0