Släpar mig till bloggen för att berätta om jetset-ligan

Jag tror inte man kan blogga sämre än vad jag gör i sommar. Det är inte så att jag inte har tid. Jag är bara för lat.

Men nu ska jag berätta om vår tur till Fjäderholmarna. Vi förlovade oss där. Fast det är inte det jag ska berätta om.

Redan när vi köpte biljetter lade jag märke till dem. Jetset-gänget. Ett sånt gäng innehåller några lite lätt pluffsiga, rödmosiga män i 40-årsådern med fläskkotlettfrisyr och blekta slingor. Dessa män har varsin mycket snygg, mycket solbränd brunett med en märkesväska i armvecket. Något omaka par alltså. Fast självklart är kärleken blind (fast den kan ibland nosa sig till välfyllda bankkonton). Naturligtvis lägger jag märke till väskorna, särskilt den som tjejen som pratar hela tiden har. Jag förundras lite över att man vill lägga så mycket pengar på en så mycket rosa och så lite tidlös väska, men det är ju hennes val.

Vi går på båten före detta gäng. De kommer sendan och sätter sig precis framför oss. Bonden och jag funderar lite på att byta plats, eftersom vi vill njuta av båtturen. Vi sitter dock kvar, och jag får genast ett blogginlägg på köpet.

Tjejen med den mycket rosa LV-väskan berättar sprudlande om deras senaste tur till riviieeeeraaaan. It´s thee place too beeee!
Tjej med mycket rosa LV-väska: - Alltså, vi kollade lite på att köpa hus där, men ett sånt vi ville ha kostade 90 miljoner, det är faktiskt mycket pengar!
(Hmm, är det?)
- Vi ska hyra ett hus i stället, 65000 i veckan kostar det. Man vill ju ha hus med stor terass, så alla kan komma ner, ni och så. Lägenhet är ju trist, då kan man ju lika gärna bo på hotell.
Tjej som ser likadan ut, fast utan rosa väska: -Hur bor ni nu då?
Tjej med mycket rosa LV-väska: - På hotell
- Fast nu ska vi ju till Oskarshamn, du vet jag bodde ju där, och jag är lite nervös, jag var ju bara sååå hatad där.
Tjej som ser likadan ut, fast utan rosa väska: - Men gud, var du såååå hatad???
Tjej med mycket rosa LV-väska: - Ja, men jag var ju typ värsta kändisen där, så var det. Jag var ju med i tidningen jämt, det gick ju sååå bra för mitt företag. Jag föreläste ju om kvinnligt företagande och så. Du vet, alla tjejer blir ju typ så avundsjuka och skvallrar om att man knullat sig till allting. Sen träffade jag ju Joakim också. Han kom förresten med värsta idén om att vi skulle anlända till Oskarshamn med limosin, han kollade med killen som köpte hans gamla limo om vi kunde låna den.

Hmm, var hon inte hatad innan lär hon väl bli det nu. Eller så blir hon snopen över att det faktiskt inte står en välkomstkommité med röda mattan utrullad när hon anländer till Oskarshamn.

Sedan gick jetset-gänget av vid Nacka Strand. Bonden och jag andades ut. Vi slapp förlova oss till ljudet av vidare diskussioner om limofärder och hur haaataaad man kan vara.

För övrigt är jag en flitig besökare på LV:s hemsida. Den där mycket rosa LV-väskan hon hade görs inte i den färgen.

Kommentarer
Postat av: åse

hahahah åhh underbartn blogginlägg. speciellt slutklämmen :)

2011-08-01 @ 20:24:24
Postat av: Jenny

Hej! Halkade visst in här igen...läste att du troligtvis var sämsta bloggerskan denna sommar????

FEL!

Den titeln har nog jag kapat åt mej...Hahaha!

Och det där med klagiga bonnkärringar (Ja, jag då asså!)som tjatar på sina underbara Gubbar att man gör lite för lite tillsammans...DET känns sannerligen igen!



Dom borde vara glada och tacksamma över ATT vi tjatar om att man borde göra mer tillsammans och oftare...För det betyder väl bara att man älskar dom så mycket?

Annars hade vi väl inte tjatat..Hehe!



Skrattade så tårarna rann här när jag läste om "jetsettarna"...Jisses...FINNS det såna människor?



Kram på dej och tack för goa skratt denna varma sommardag!

Jenny

2011-08-02 @ 15:07:02
URL: http://kluringens.blogspot.com/
Postat av: Elin - Bondmora

Åse: Ja, nog känner man sig lite nöjd efter den slutklämmen?

Jenny: Skönt att ha en "syster" i bonnkärringträsket. Jag lever just nu på drömmarna om de där två veckorna av kvalitetstid med Bonden som vankas i Thailand till vintern...

2011-08-02 @ 23:56:13
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0