Runt knuten

Det händer att jag får bryt över att det är så långt till allt när man bor på landet. Då menar jag inte att det är sju kilometer in till Bynn utan snarare att det är sju mil till en stad av sån storlek så att det finns ett attraktivt utbud. Nu menar jag inte män, jag gillar ju bönder (eller rättare sagt en bonde) och det finns överallt här på landet. Jag menar min andra passion. Shoppingen. Emellanåt får jag alltås spel över att ett endaste litet simpelt väskinköp ska kräva planering.

Sen händer det att jag kommer på hur bra jag ha det. Jag, som pissar in ett gigantiskt rivirområde, skulle få cellskräck av att bo i stan nu för tiden. Jag har vant mig vid yta. Ja, det är klart att även städer har ytan, men det är mer folk på den ytan. Jag har vant mig vid att grannar kan vara någon som bor 2 kilometer bort. Det är heller inte så dumt att dra på sig gummistövlarna (de fina!), ta en promenad och njuta av det här.

 



Det blir ännu bättre av att handlederna värms av dessa superfina pulsvärmare.


De hittar man minsann inte i stan. Nej, dessa har min mamma gjort. Är de inte fina så säg?

Att det sen idag är världens gråväder kan jag överleva. Bonden sätter nämligen upp räcke på altanen. Då är det sommar snart. Senaste veckorna har jag dessutom sett flera flugor och det är ju fler än en. Alltså, snart sommar!

Vem kommer hit och grillar?

Kommentarer
Postat av: Furman

JAAAG!!!!

2011-03-31 @ 21:19:31
Postat av: Rebecka

Och jag!

2011-03-31 @ 21:43:37
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Jag kommer också!! Och jag tar hela familjen med mig! Och förresten har lilla G också så´na fina handledsvärmare, som världens bästa mååmåå (Ja, så heter hon enligt G...)har gjort!!

2011-03-31 @ 22:41:44
Postat av: e.f.l

Jätte fina. stickar din mamma och säljer ?

2011-04-01 @ 14:01:25
Postat av: Andreas

Vi kommer gärna och grillar. När som helst.

2011-04-03 @ 22:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0