Det återstår att se

Sen några veckor tillbaka är jag trädgårdsintresserad. Det är helt sant, jag ljuger inte.
Den ser numera mer än hyfsad ut i vår trädgård, om jag får säga det själv (och vem skulle säga emot mig?).

De senaste veckorna har bjudit på fint väder (även om jag under en veckas tid fick bädda om växterna varje kväll för att skydda dem från frost).

Nu är "sämre" väder i antågande. Jag blir inte ledsen. Bonden vill gärna kunna skörda i år också, regn behövs. Även vår gräsmatta skulle må bra av lite väta. (Märk väl att jag inte önskar översvämning!! Jag vill gärna slippa äta upp de orden om att jag ville ha regn.)

Nu kommer vi till det intressanta. Ska min nyfunna trädgårdsmästarläggning bestå, eller ska jag gå tillbaka in i min garderob (läs soffan med en bra bok och en dvd-box rullande i bakgrunden)?

Varsågod och spela lite på Ladbrokes. I potten finns antingen blommande stockrosor eller nedvissnade pelargonior.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0