Vardagsmotion

Jag har en bloggkompis, Fia Fit. Hon är en mästare på vardagsmotion. Hon har en uppsjö av nyttiga och användbara tips om hur du motionerar i vardagen, utan gym och dyra träningsredskap.

Jag känner att jag inte vill vara sämre. 
Idag ska jag dela med mig till omvärlden med mitt bidrag till kategorin "vardagsmotion".

Hur då, kära läsare?
Ytterligare en dag som tillbringas med att rensa upp skottkärra efter skottkärra med ogräs?
Att som vanligt varje torsdag städa huset?

Nej, mitt tips är mer unikt än så.

Vill du har vardagsmotion? Pröva att klättra 18 gånger upp och ner för en brandstege. Efter en si så där 10 vändor blir det lite svettigt.

Bra motion till trots är jag ändå mycket glad att någon intelligent person kom på den goda idéen att uppfinna trappan.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Kanske ska ställa upp en stege till balkongen.. Kan vara ett bra alternativ till den vanliga tråkiga vardagsmotionen..



Eller varför inte en stång?

2011-05-26 @ 21:41:46
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar
Postat av: Elin - Bondmora

Catta: Ja, en stång! Jag har hört att poledancing ska vara en gynnsam träning ;-)

2011-05-26 @ 22:07:04
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0