Det här med män och bilar

Tänk er följande händelse vid ett rödljus:
Bonden (och jag) har stannat med Bondens nya Hilux. Det är rött. I vänster fil om oss bromsar en bil tvärt in.
Killen i den bilen rusar lite med motorn. Hornen börjar genast växa på Bonden.
Det är rött.
Killen rusar med motorn lite till.
- Håll i dig nu, säger Bonden till mig.
Killen i bilen bredvid och Bonden byter inte en enda blick.
Det blir grönt. Bonden trampar gasen i botten. Lika så gör killen i bilen bredvid. Den sist nämde är så pass het på gasen att han får däcktjut. Bonden vinner denna duell med ett antal billängder och är mycket nöjd med detta. (Det blir en fin historia att berätta för bilförsäljaren senare, som själv gärna drar liknande storys.)

Nu till min fråga: Hur stor är chansen att det samma hade hänt om det var tjejer som körde bilarna?



(Och innan nån får spelet och börjar gasta så kan jag tala om att Bonden inte bröt mot hastighetsgränserna. Det var acceleration det handlade om.)

Kommentarer
Postat av: MonasUniversum

Ähummm...harkel..hade jag suttit i min lilla Volvo, med turbomotor, så är scenariot inte mig främmande...



Dock kör jag mest Volvo-jeepen..lugnt och fint serru.

2011-11-12 @ 21:39:11
URL: http://www.bloggfamiljen.se/monasuniversum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0