Det här med kläder och hur de är skapta

Jag förstår inte hur de som designar kläderna tänker ibland. Jag köpte en ny klänning i fredags. Den har ni här om ni är intresserade av hur den ser ut. Superfin.
Det är bara ett problem. Det finns inte en chans att jag kan ta på mig klänningen utan hjälp av någon annan. I ryggen ska den nämligen knäppas med knappar som ska fästas i små elastiska gummibandsöglor. Ja men det är ju så enkelt att göra själv. Eller inte.
För att kunna använda denna klänning måste man alltså leva med någon som kan vara behjälplig (det funkar ju för mig, Bonden får visa sina talanger när det gäller knepiga knappar). Inte en klänning för singlar alltså. Möjligtvis om man sliter riktigt mycket skulle det vara möjligt att knäppa klänningen på egen hand när man tar på sig den, men att få av den utan hjälp är rent omöjligt. Betyder det att klänningen garanterar att man får med sig någon hem när man som singel har haft den på sig?
Tro nu inte att mitt problem att knäppa klänningen beror på att jag är ovig. Nej då, jag kan knäppa min brudklänning i ryggen helt på egen hand. Det är för övrigt den enda klänning som kan kräva hjälp med att tas på och av, för den är ju en given "iförhållandeklänning".
Eller rättare sagt, man är garanterad att få hjälp med att ta av den.

Kommentarer
Postat av: anette

Jamen det är ju en sån klänning att om man mot all förmodan inte får napp innan hemgång så kan man trassla ur armarna och vända på klänningen (framobak) så att man förhoppningsvis kan knäppa upp så mycket att man får den över huvudet iaf .....eller? :-D

2011-10-02 @ 13:17:45
Postat av: Elin - Bondmora

Det kanske går. Jag är glad att jag slipper prova. Bonden har helt klart ansvar för knapparna på denna klänning! ;-)

2011-10-02 @ 19:11:44
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Catharina

Jättefin klänning!! O lite klurigt måste väl Bonden få...

2011-10-03 @ 21:08:40
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0