Helgens loppisfynd

Jag har varit på loppis i helgen. Det blev fynd i form av ett par skor, en såssnipa och två uppläggningsfat, allt för 225 kronor.
Min pappa köpte en cykelhjälm för 30 kronor.

Loppis äger!

Nu ska jag snart bjuda till fest med nötstek, gräddsås och kokta bönor.
På fötterna ska jag ha skor.

Ja, om det inte ska bli nakenfest kanske jag ska ta på mig en klänning också.





Såssnipa. Ett ord som för 20 år sen inte fick en helt annan betydelse om man råkade stava det med två p.
Eller jag vet inte vad det skulle betyda idag heller.

Kommentarer
Postat av: Anna

Väldans fin såssnipa du hittat! Det gamla är bäst.

2012-02-07 @ 12:07:38
URL: http://heartanna.blogspot.com
Postat av: furman

Det är väl ranunklar du har på bordet och inte vänsterpartiets nejlikor?!? ;-D

2012-02-07 @ 13:35:06
Postat av: Elin - Bondmora

Anna: Håller med dig!

Furman: Klart det ranunkel, vad trodde du??!!!!

2012-02-07 @ 15:17:50
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0