Hos mig matchar det i alla fall

Jag har sjukt svårt för fönster där krukorna inte matchar varandra.
Sjukt svårt.
I min världsordning ska krukorna matcha varandra, gärna från samma serie. De ska dessutom hållas inom strikta linjer och avstånd till varandra. Möjligtvis att jag tillåter en tolerans på + - 1 mm.

Men jag har noterat en sak.
De som har omatchade blomkrukor (ofta med innekrukan uppstickandes över kanten på porslinskrukan) har däremot blommande, prunkande blommor i dessa.

Behöver jag säga att ALLA blommor dör hemma hos mig??

Det kan bero på att jag inte vattnar dem.

Jag har nämligen inte hittat någon vattenkanna som matchar blomkrukorna.



Gammal bild på matchande krukor. De där blomträden lever inte längre.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Då vet jag inte vad jag ska skylla på... Har både omatchade krukor, vattenkannor OCH döda blommor...

2012-02-02 @ 18:13:03
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: furman

Har jag omaka blomkrukor hos mig? Nu blir jag lite orolig, usch det har jag va?!? Tycker du om mig ändå? ;-)

2012-02-03 @ 11:22:19
Postat av: Bondens fru

Catta: Där ser man, det hjälper alltså inte med omatchade krukor?

Furman: Jag tror du har matchande krukor. Om du inte har det tycker jag om dig i alla fall, för du brukar bjuda på vin.

2012-02-03 @ 14:00:43
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0