Ännu ett loppisfynd

Vi var som sagt på Österlen i helgen. Där gjorde vi bland annat några stopp vid ett fåtal loppisar. Den första loppisen var fylld med en mängd FULA saker. Jag har aldrig sett så många fula saker på ett och samma ställe. Eller äckliga saker för den delen. För vem köper en öppnad flaska Listerin eller ett använt läppstift?? Nej, den loppisen hade bara en fin sak. Det var en guldfärgad kuvertväska för 20 kronor. Jag behöver inte tala om för er att jag köpte den.

Lite senare fick vi syn på en loppisskylt vid en gård med en överfull parkering. Det ansåg vi tyda på en loppis av god kvalitet. Sagt och gjort, vi vände och trixade oss in på den redan fyllda parkeringen. Sen in på loppisen. Inte en enda människa och bara fula saker. Lite scary. In i nästa rum, märkt "konst". Bara fula tavlor och inte en enda människa. Mer scary. I det läget var vi inne på att antingen var loppisen en portal till en annan värld och att vi snart skulle befinna oss i Narnia, eller att loppisinnehavaren helt enkelt köpt en massa, ganska nya, bilar för att locka folk till sin skitdåliga loppis.

Sen såg vi en dörr. Vi öppnade den dörren. Den knarrade. När den väl öppnat sig så pass mycket att solljuset kunde belysa öppningen med sina strålar hittade vi den. Den utbraiga loppisen. En loppis med flera försäljare och allt från kristallvaser till fotbad. Bonden köpte en darttavla, för det var just vad han behövde. Hade inte jag satt stopp hade vi även kommit hem med en tramptraktor.

Eftersom jag inte köpte något på den sistnämnda loppis (även om jag var mycket sugen på en gipsbyst föreställande Bethoven) får ni se vad jag köpte för ett par veckor sedan. Jättesött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0