Det kanske blir ett gammalt fat

Ikväll ska jag göra decoupage. Eller heter det decopage? Jag kommer inte ihåg hur det stavas, fastän jag googlade det för bara fem minuter sedan.

Något som jag faktiskt vet är att när man gör det klistrar man servetter med lim på saker. På krukor och sånt. Nu ska det erkännas att detta inte riktigt är min stil. Därför har jag plockat med mig ett gammalt fat. Nu tänker jag mig att det fatet ska bli ljusblått med blommor på. Sen ska det fatet stå i konkurrens med mitt stora mateusfat eller skålen från Georg Jensen. Låt mig gissa att servettpysslet inte riktigt kvalar in?

Varför jag ska göra detta?
Jo, vi är ett gäng som träffas regelbundet och pysslar. Jag kallar det tjejkväll. Fast det heter inte så. Det heter "kvinnokväll". Men det associerar jag med ett gäng medelålders kvinnor som bränt bh:n, dricker billigt rödtjut ur en baginbox samtidigt som de skanderar "MÄN ÄR DJUR!"

Sånt gör inte vi.

Träffarna förkortas även KK. Det ger mig också associationer av annat slag. Och sånt gör vi inte heller.

Vi gör decoupage. Hur det nu stavas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0