Första tanken: Vem har rökt på?

Jäkla Aftonbladet. Jag trodde verkligen att det skulle vara en bild av Ted Gärdestad på myntens ena sida. Det gjorde mig mer upprörd än horkarls-mynten. (Jo, i mig lever en sann royalist som vill ha kungen och ingen annan på mynten). På sedlarna får det dock gärna vara diverse andra storheter.

Sen, när jag läste texten, och fattade att det var textraden "sol, vind och vatten" som skulle uppmärksammas trodde jag att det skulle stå så på mynten.

Nja, det föll mig väl inte i smaken precis.

Sen tittade jag på bilderna av de nya mynten och då trillade polletten ner. Mynten ska prydas med symboler för just sol, vind och vatten. Snyggt faktiskt.


Kommentarer
Postat av: FIA FIT

Den ser lite för snirklig ut för min smak... eller?!

2012-09-11 @ 20:11:15
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit
Postat av: Bondens fru

"Sol" som ska vara på enkronan var snyggare. Men visst är det lite LV över färgen. ;-)

2012-09-11 @ 21:17:12
URL: http://bondensfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0