Hur gör man

För ett tag sen vann jag en auktion på tradera. En gul väska i lack. Billig var den, kändes som ett fynd och jag har ingen (!) gul väska.

Jag betalar in pengarna. Säljaren svarar snabbt på mejl, är trevlig och tillmötesgående. Det går en vecka. Det går två veckor. Ingen väska levereras. Jag mejlar till säljaren igen och frågar om var väskan är. Hon svarar inom en timme. För det första har hon varit utomlands en vecka. Sedan har väskan, som hon packat och skickat, av någon outgrundlig anledning kommit i retur till henne. Posten kunde inte förklara varför. Paketet har dessutom blivit buckligt och när hon öppnar för att kontrollera väskan har den fått en stor reva i ena sidan. Hon vill absolut inte leverera en felaktig vara. Därför vill hon ha mitt kontonummer för att betala tillbaka pengarna.

Jättebra och ärligt. Eller?

Jag drar liksom öronen åt mig.
För det första; varför har hon inte kontaktat mig tidigare? Tydligen kom hon hem i morse och har därefter lagt ner hela dagen på att prata med posten om min väska?

För det andra; varför envisas med att återbetala och inte låta mig avgöra om jag vill ha den eller inte?

För det tredje; varför lägger hon inte en reklamation hos posten utan tar själv ansvar för allt?

Kan någon blåsa mig genom att komma åt mitt kontonummer? En liten klocka i mig ringer, men jag minns inte om vad.

Nu lutar det åt att jag ger henne Bondens bankgiro. Jag betalar hellre inte lite pengar till staten än blir blåst av bruttan från Hägersten.

Någon gul väska lär jag väl aldrig få!


Kommentarer
Postat av: Sus

Stämmer hennes adress? Be henne skicka cash kanske? Hur stor är sannolikheten att dom också försvinner?

Äh, jag vet inte, men alla historier om Tradera och Blocket gör att jag inte vågar handla där.

2012-09-15 @ 10:17:05
URL: http://susolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0