Laddar

Efter en mycket hektisk dag klev jag in hemma vid sjutiden.

"Här ska lagas köttbullar!" skanderade jag högt och tydligt. Jag var superladdad för att slänga ihop ett gäng av drygt ett kilo köttfärs och servera det med hemlagat potatismos. Gud så gott det skulle bli!!

Eller inte... Jag öppnar köttfärspaketet, som har bäst före datum i morgon. Det luktar sur disktrasa. Sur disktrasa som man har torkat upp spya med.

Nu funderar jag på om jag ska skicka lite av den jätteäckliga köttfärsen i ett brev till den butik där den inhandlades. En sak är säker! Jag ska tala om det för dem nästa gång jag handlar där!!

Sen ska jag utnyttja det där feta presentkortet jag har på Cervera och införskaffa mig stora tillbehörspaketet till min Kitchen Aid. Här ska malas egen färs i fortsättningen! Eller i alla fall ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0